مهدی غیب الهی روزشنبه درگفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توسعه کشت محصولات کم آبخواه و بهره وری بیشتر از آب مجازی و ادامه خشکسالی و افت سطح آبهای زیرزمینی ، توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار است.
وی این محصولات را شامل زعفران در سطح 50 هکتار، نعناع فلفلی، شیرین بیان، به لیمو، شوید و شنبلیله ذکر کرد که از گیاهان کم آبخواه به شمار می روند.
وی پیش بینی کرد: با توجه به ارزش افزوده بالا، کم آبخواه بودن و استقبال کشاورزان سطح زیرکشت گیاهان دارویی در سال زراعی آینده در ابرکوه به 300 هکتار برسد.
وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان کم آبخواه به ویژه دارویی و تغییر الگوی کشت در دستور کار است، تصریح کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و افت سطح آب های زیرزمینی توسعه کشت‌ گیاهان دارویی نه تنها به منابع آبی منطقه کمک کند بلکه منبع درآمد مطمئنی هم برای کشاورزان است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر آبدهی 614حلقه چاه کشاورزی و 13 رشته قنات از 140میلیون متر مکعب سالانه به 120میلیون متر مکعب کاهش یافت.
35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت های دامداری و دامپروری است و هفت هزار و 500 خانوار از این طریق امرار معاش می کنند.
سطح زیرکشت محصول زراعی و باغی شهرستان 14هزار هکتار است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.