عبدالرضا محی الدینی روز سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر(پنجم تا 11اردیبهشت) در جمع تعدادی از کارگران و کارفرمایان شهرستان افزود: قرار گرفتن شهر در مجاورت جاده اصلی تهران ، یزد و بندرعباس ، آب و هوای مناسب و نزدیک بودن به یزد مرکز استان از ظرفیت های خوبی هست که استفاده درست از آنها نشده است.
وی ادامه داد: مسوولان با همکاری رسانه های گروهی باید بنحو مناسب نسبت به معرفی ظرفیت ها به سرمایه گذاران و خیران اقدام کنند تا شاهد حضور آنها برای سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال بیشتر و بهتر در منطقه باشیم.
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه این منطقه هنوز از لحاظ توسعه یافتگی به جایگاه واقعی خود در استان یزد نرسید، تاکید کرد: برای توسعه پایدار باید کارگران و کارفرمایان در کنار هم با حمایت مسوولان دولتی ماموریت های خود را در عرصه اقتصادی انجام دهند.
محی الدینی به منزلت مقام کارگر اشاره کرد و یادآور شد: کارگران در تولید نقش والایی دارند، طوریکه پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می بوسد و از آنها برای تولید و خدمت به مردم و جامعه حمایت می کند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی یادآور شد: سال 97، سال حمایت از کالای ایرانی نامگذای شد باید از سرمایه دار و کارگر و کیفیت کار و کالای ایرانی حمایت کرد و کسی هم به دنبال برندهای کالای خارجی نباشد و از ظرفیت نیروی انسانی در داخل شهرستان نیز استفاده شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاطر نشان کرد: همچنین سازمان فنی و حرفه ای امکانات و موقعیت خوبی دارد که می توان برای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر از ظرفیت این نهاد آموزشی استفاده کرد.
9 هزار کارگر در هزار و 300 واحد کارگری، تولیدی و خدماتی شهرستان فعالیت دارند که 85 درصد کارگران مرد و بقیه بانوان هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.