فاطمه دانش یزدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان با توجه به ثبت یزد در تیرماه سال جاری در فهرست آثار جهانی به اهمیت ایجاد بسترهای لازم با همکاری دستگاه های مختلف برای میزبانی مطلوب از گردشگران اشاره کرد و افزود: انجام برنامه های فرهنگی ، تبلیغی و اطلاع رسانی باید در کنار برنامه های دیگر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی ، هماهنگی و جلب مشارکت مردم و مسوولان در استان از ظرفیت یزد برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی به گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.
به گفته این مسوول، در ستاد خدمات سفر استان 10 کمیته برای انجام وظایف در ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران تشکیل شده است که طبق مقررات با هماهنگی کارها را انجام می دهند.
دانش یزدی بیان کرد: موضوع اسکان مسافران و گردشگران در استان از جمله مسائل مهمی است که باید با هماهنگی و برنامه ریزی جدی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران انجام شود طوریکه هم اکنون 67 خانه مسافر دارای مجوز در استان فعالیت دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: نظارت بر خانه های مسافر و به خصوص واحدهایی که مجوز ندارند، با هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف انجام می شود.
این مسئول میراث فرهنگی استان یزد بیان کرد: نظارت بر کمپ های کویر نوردی ، انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی و توجه به اسکان مسافران و گردشگران به همکاری بخش های مختلف اجرایی نیاز دارد که باید اقدام های لازم انجام شود.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
معمولا تعطیلات نوروزی همه ساله از 25 اسفند ماه شروع می شود و با توجه به تعطیلات سال جدید در تقویم رسمی کشور تا 17فروردین ماه ادامه دارد.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.