محمد کاظمی نسب جمعه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه شامل عمارت آقازاده و خانه های تاریخی حسینی دوست ، موسوی ، سید علی آقا و خانه گبری است.
وی ادامه داد: این مجموعه با کاربری واحد اقامتی و پذیرایی در مجموع پنجهزار مترمربع زیربنا دارد و با بهره برداری از مرحله نخست آن زمینه اشتغال 15 نفر فراهم شد و با تکمیل ادامه مرمت و بازسازی خانه های یادشده زمینه اشتغال 45 نفر دیگر فراهم خواهد شد.
به گفته سرپرست فرمانداری ابرکوه، علی اصغر مونسان در سفر به این شهرستان از تعدادی از آثار و بناهای تاریخی منطقه بازدید می کند.
کاظمی نسب در ادامه با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از 14شهر نمونه حوزه گردشگری ایران است ، تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت های بسیار بالایی در این بخش دارد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به آثار منحصر بفردی که دارد، می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
ابرکوه 400 اثر تاریخی دارد که تاکنون 125 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.
منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500ساله از مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی ابرکوه است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.