به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) یزد، امیر زین‌العابدین قمی بابیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار برای خانوارهای نیازمند، عزت و کرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی آنان را به همراه دارد افزود: طی این مدت 34 هزار و 173 خانوار نیازمند با دریافت تسهیلات اشتغال در طرح‌های مختلف شغلی در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنفی و صنعتی، صنایع‌دستی و خدمات مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به خدمات این نهاد در بخش اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آن‌ها اولین گام برای اشتغال‌زایی جامعه هدف تحت حمایت است، و در صورت نیاز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقاء سطح آگاهی‌های علمی و مهارتی به آنان ارائه می‌شود.
زین‌العابدین قمی افزود: رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان و کنترل کیفیت محصولات تولیدی آنان ازجمله اقدامات اساسی این نهاد برای پایدارسازی و درآمدزایی مشاغل مددجویی است.
وی کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان به شیوه‌های مختلف ازجمله برپایی بازارچه‌های فصلی را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: پشتیبانی فنی و تدارکاتی از مددجویان کارآفرین و تهیه مقدمات لازم برای خودکفایی جمعی و گروهی، از طریق کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و همچنین تأمین فضای خودکفایی از طریق پرداخت تسهیلات و یا واگذاری مکانی مناسب با تعامل سازمان‌ها از دیگر اقدامات این نهاد برای تسهیل در اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند است.
معاون اشتعال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به انجام کاریابی برای مددجویان آماده‌به‌کار و جذب آنان در بازار کار، افزود: این نهاد به‌منظور تعامل و همکاری با سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط با اشتغال تفاهم‌نامه‌هایی را برای تأمین مواد اولیه، فضای خودکفایی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات و تأمین نیروی انسانی موردنیاز سازمان‌ها از میان مددجویان تحت حمایت منعقد کرده است.
وی در خصوص ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت گفت: طی 39 سال گذشته 127 هزار و 483 نفر از مددجویان تحت حمایت با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موردنیاز در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی وارد عرصه کار شدند.
هم اکنون 49 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی دهج**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.