به گزارش ایرنا ، منصور سیفی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی خودکفایی زنان سرپرست خانوار در اردبیل گفت: توانمندسازی و خود اتکایی زنان ‌سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمایت یکی از از الویت های مهم کمیته امداد استان اردبیل می‌باشد.
وی افزود: با شناسایی استعدادهای خانوار تحت حمایت بر اساس طرح استعدادسنجی، استعدادهای نهفته زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت شناسایی شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم استعداد آنها شکوفا می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط و جغرافیایی منطقه و استعداد و علاقه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بعد از مهارت آموزی بیشترین اشتغال ایجاد شده در استان در زمینه دامپروری، صنایع دستی و قالیبافی می باشد که تا کنون نتایج خوبی از آن حاصل شده است.
وی آموزش مددجویان را در موفقیت آنها بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: در 9 ماه امسال 2 هزارو 370 نفر از زنان سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمایت این نهاد از آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای بهره مند شده اند.
سیفی گفت: از این تعداد یکهزارو 334 نفر از زنان ساکن شهرها و یکهزارو 36 نفر هم ساکن روستاها و مناطق محروم هستند که به آنها آموزش‌های فنی و تخصصی لازم ارائه شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود یکهزارو 700 نفر از قالیبافان تحت حمایت این استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار که توانایی انجام کار دارند، تسهیلات و برنامه‌های مناسبی را در زمینه ایجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته است تا آنها بتوانند در کنار فرزندان خود، به استقلال اقتصادی دست یابند.
وی از نظارت مستمر بر طرح‌های خودکفایی اجرا شده توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای و نظارت‌های مستمر از طرح‌های اشتغال و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم به مددجویان توسط ناظران باعث ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنها می شود.
براساس آمارهای موجود 26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.