معاون فرماندار خاتم با بیان اینکه رونق اقتصادی در بخش محصولات کشاورزی به خاطر تکیه بر توان داخلی است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بیشترین استفاده از کمترین امکانات موجود است.
محمد محمودی در نشست شورای بسیج اداری شهرستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عده ای نمی خواهند ایران از لحاظ علمی رشد کند.
وی یادآور شد: اردوهای جهادی کار خوبی است، مسئولان می توانند با برقرار کردن ارتباط با مردم مناطق مختلف با مشکلات آنها آشنا و برای رفع آن اقدام و تلاش کنند.
همچنین مسئول بسیج اداری خاتم بیان کرد: هدف بسیج خدمت به مردم است و بسیج کوشش کرد تا در همه زمینه ها بتواند در جهت رفع مشکلات مردم گام هایی را بردارد.
احمد زارع با مهم خواندن اردوهای جهادی اظهار کرد: بسیجیان با حضور در روستاهای دور افتاده می توانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند و نیازهای آنها را به گوش مسئولان برسانند.
وی به داشتن برنامه های پویا در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: اعضای کمیته های دهه فجر تلاش کنند تا اداره ها ضمن حضور پررنگ در این ایام تعامل خوبی نیز با یکدیگر جهت برگزاری برنامه های فرهنگی داشته باشند.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

**
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: 30 فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در سال جاری ایجاد شده است.
لیلی رنجبر با اشاره به اقداماتی که برای ایجاد شغل در اقتصاد مقاومتی انجام شد، افزود: برای 22 نفر مجوز مشاغل خانگی صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و با تمدید و صدور پروانه تولید انفرادی در رشته ‎های مختلف برای هفت نفر، کارگاه صنایع دستی در میدان خان بافق دایر شد.
وی با بیان اینکه برای چهار نفر توسط یکی از گروه های هنری شغل مستقیم ایجاد شد، به تاسیس فروشگاه صنایع دستی در سال 1396 اشاره کرد و گفت تا نوروز 97 یک فروشگاه صنایع دستی دیگر راه اندازی خواهد شد.
رنجبر افزود: با وجودی که ابتدا تصوری وجود نداشت که بتوان در حوزه صنایع دستی شغل زیادی ایجاد کرد، با توجه به حمایت‎هایی که در این زمینه شد، اکنون زیرساخت‎ها تکمیل و فعالیت در این حوزه شروع شد.
وی گفت: افرادی محصول صنایع دستی را ارزان از هنرمندان می‎خرند و با سود بالا می‎فروشند که در این رهگذر سود زیادی به واسطه می‎رسد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7534/ 7543/ 2047/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.