سید یحیی سادات اخوی روز شنبه در حاشیه نشست آبزی پروری در بافق در گفت و گو با ایرنا افزود: لازم است در مرحله نخست با توجه به دارا بودن 10مجوز 2هزارتنی پرورش ماهی تیلاپیا دربافق ،صدور مجوز برای افراد بهره بردار از آب و زمین نیز انجام شود زیرا بافق تنها دارنده مجوز پرورش این گونه آبزی در کشور است.
سادات اخوی گفت: این ماهی با تراکم پذیری که داراست، باعث اشتغالزایی و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی با بازدهی بسیار بالاست.
وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزش پرورش ماهی تیلاپیا در بافق خبرداد و افزود: این کارگاه برای علاقمندان به سرمایه گذاری و تولید این گونه ماهی برگزار می شود.
سادات اخوی با اشاره به اقدامات انجام شده درباره پرورش تیلاپیا افزود: تسریع در روندبررسی مشکلات چهار واحد پرورش جدیدی که در شهرستان بافق راه اندازی شده و رفع موانع در خصوص پرورش این گونه، برخی از اقدامات در حال انجام است.
چهار سال پیش پرورش تیلاپیا به خاطر طرح مسائل زیست محیطی در بافق متوقف شد اما از آنجایی که این شهرستان دسترسی به رودخانه و آبهای آزاد ندارد، پرورش مجدد آن در دستور کار متولیان امور قرار گرفت و اکنون با صدور 10 مچوز، زمینه پرورش و تولید سالانه افزون بر 20 هزارتن ماهی تیلاپیا در بافق فراهم شده است.
بافق در 120 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: عسکری**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.