محمد زاده رحمانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بر فراهم کردن زمینه جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: رونق صنعت گردشگری به بازاریابی و فروش صنایع دستی و افزایش آمار اشتغال در این حوزه کمک می کند.
وی شمار تولید کنندگان محصولات حصیری را که 80درصد بانوان هستند، افزون بر 200 نفر ذکر کرد و افزود: بیش از سه هزار هکتار نخیلات در بافق وجود دارد که دسترسی آسان به مواد اولیه صنایع حصیربافی یکی از ظرفیت های آن است.
وی بیان کرد: تولید محصولات حصیری گامی موثر برای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
زاده رحمانی، بازاریابی را برای عرضه محصولات حصیری و پایداری اشتغال در این حوزه مهم خواند و افزود: لازم است در کنار معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع حصیری و کیفیت آن نیز به مردم معرفی شود.
فرماندار بافق در ادامه، مرمت و راه اندازی بازارچه میدان باستانی « خان» را برای نمایشگاه و عرضه و فروش محصولات حصیری موثر دانست و تصریح کرد: بهسازی و رونق بخشی به این میدان یکی از برنامه های مهم شهرداری بافق است.
وی،حمایت از کار آفرینان و تولید کنندگان شهرستان را از اولویت کاری دستگاه های متولی عنوان کرد و یادآور شد: معرفی و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای تولید و ایجاد اشتغال یکی از اولویت هاست.
بادبزن اسمی و معمولی، کلاه، پادری، سبد و زیر انداز از مهمترین محصولات حصیری بافق است.
این شهرستان از لحاظ وسعت زیرکشت و تولید خرما ،جایگاه اول را در استان یزد دارد.
همچنین سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق امروز گفته بود که 30 فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در سال جاری ایجاد شده است.
لیلی رنجبر با اشاره به اقداماتی که برای ایجاد فرصت های شغل در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شد، افزود: برای 22 نفر مجوز مشاغل خانگی صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و با تمدید و صدور پروانه تولید انفرادی در رشته ‎های مختلف برای هفت نفر، کارگاه صنایع دستی در میدان خان بافق دایر شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.