به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اسامی و مشخصات این افراد هر چه سریعتر توسط بخشداران شهرستان و در قالب یک لیست به فرمانداری اعلام شود.
وی افزود: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در راستای تحقق هر چه مطلوب تر اقتصاد مقاومتی مکلفند در بحث اشتغال تلاش کرده و از هیچ اقدامی دریغ نکنند.
کناری بیان کرد: یکی از معضلات کنونی کشور مسأله بیکاری بوده و دولت دوازدهم نیز با جدیت درصدد ایجاد اشتغال است.
وی عنوان کرد: حوزه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال بوده و باید با همت متولیان امر استفاده بهینه تری از آن شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد نیز گفت: 300 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری در نظر گرفته شده است.
محمد حسین زاده اظهار داشت: این تسهیلات تقسیم بندی شهرستانی نشده و میزان پرداخت آن به هر کدام از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اساس تلاش، اقدام و پیگیری رؤسای میراث فرهنگی هر شهرستان و شتاب بخشی در شناسایی افراد و معرفی آنها به کارگروه اشتغال و بانک های عامل استان است.
وی افزود: این میزان تسهیلات باید تا قبل از پایان سال جاری به متقاضیان پرداخت شود و نمی توان آن را به سال آینده موکول کرد.
حسین زاده بیان کرد: بخشداران بویراحمد از طریق دهیاری های شهرستان هر چه سریعتر آن عده از افراد باتجربه و متبحر در حوزه صنایع دستی که قصد تأسیس کارگاه را دارند، شناسایی کنند.
وی عنوان کرد: مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد برای متقاضیان صادر خواهد شد.
حسین زاده ابراز داشت: طرح های حوزه صنایع دستی شهرستان بویراحمد پس از ارائه و تصویب در نشست های کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی می شوند.
وی گفت: سقف پرداخت این تسهیلات در شهرستان بویراحمد یک میلیارد ریال و بالاتر از آن است.
فعالان حوزه صنایع دستی بویراحمد افزون بر سه هزار نفر مرد و زن بوده و هم اینک نیز حدود 60 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد که همگی فعال هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: علیزاده
/1662/7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.