به گزارش ایرنا، هادی مقیمی روز یکشنبه در آیین تجلیل از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی اردکان افزود: باسواد کردن مردم، کار باارزشی است به خصوص برای کسانی که واقعا محرومند زیرا بخشی از منشاء مشکلات موجود ریشه در بی سوادی دارد .
وی ادامه داد: هم اکنون تحصیل کرده هایی در جامعه داریم که از حداقل سواد اجتماعی برخوردارند و درک درست مسائل جامعه ندارند .
مقیمی با بیان اینکه جامعه از پرخاشگری و عصبانیت رنج می برد، افزود: به دانش آموزان باید عشق و محبت ورزی یاد دهیم که چگونه با هم زندگی کنند و زبان گفتگو را در جامعه تقویت نماییم .
فرماندار اردکان افزود: مدرسه باید محل مهارت آموزی، راستگوی، عشق آموزی و تمرین وفاداری به کشور و مردم باشد و به مسائل رفاهی فرهنگیان هم باید توجه شود اما به دلیل محدودیت منابع، آموزش و پرورش در تنگناست و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته حقوق معلمان بالاترین حقوق است چون وظیفه تربیت انسان ها را برعهد دارند.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 جمعیت گروه سنی 6 سال و بالاتر در شهرستان اردکان بالغ ‌بر 85 هزار و 147 نفر است که 77 هزار و 285 نفر باسواد و 7 هزار و 862 نفر بی‌سوادند که 6 هزار و 318 نفر آنان شهری و هزار و 544 نفر روستایی هستند که اکثریت جمعیت بی‌سواد شهرستان در گروه سنی بالای 50 سال قرار دارند.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی
****
سالن های ورزشی یزد برای مسابقات فوتسال نیازمند استانداردسازی است
رئیس کمیته فوتسال هیات فوتبال استان یزد گفت: سالن های ورزشی استان برای برگزاری لیگ های مختلف فوتسال باید استاندارد سازی شود.
محمود انصاری روز یکشنبه در جمع سرپرستان های تیم های فوتسال استان یزد بدون ذکر آمار سالن های استان اظهار کرد: سالن های ورزشی در تملک هیات فوتبال استان نیست و استاندارد نبودن آنها خطرهای زیادی را برای بازیکنان ایجاد می کند.
وی همچنین با تاکید بر تبدیل تیم های فوتسال به باشگاه به عنوان یک ضرورت گفت: هم اکنون حدود 80 درصد تیم های شرکت کننده در لیگ استان دارای باشگاه هستند.
انصاری ابراز امیدواری کرد تا 20 درصد باقی مانده برای تبدیل به باشگاه بر اساس مقررات اقدام کنند تا در ادامه رقابت ها مشکلی برای آنها به وجود نیاید.
هم اکنون در استان یزد 14 تیم در لیگ دسته یک و همچنین لیگ برتر فوتسال حضور دارند .
استان یزد دارای افزون بر 100 سالن ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی است.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده
*****
امام جمعه مهریز: اطلاعات دقیق مبنای برنامه ریزی صحیح است
امام جمعه مهریز گفت: هرگونه برنامه ریزی و تصمیم درست در بخش های مختلف به آمار و اطلاعات دقیق نیاز دارد که اداره ثبت احوال در این زمینه نقش موثری دارد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز یکشنبه در بازدید از اداره ثبت احوال مهریز و گفت و گو با مسئولان این اداره افزود: پایه تصیم گیری خرد و کلان در کشور آمار جمعیتی است بنابراین باید مردم و دفاتر زیرپوشش اداره ثبت احوال در اعلام آمارها در مهلت قانونی اقدام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال مهریز نیز با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان از بهمن ماه 1392 آغاز شده افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 38 فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است.
مهدی مصدق افزود: 2 دفتر پیشخوان دولت در شهر مهریز به صورت ثابت و همچنین روزهای جمعه در محل برگزاری نمازجمعه به صورت پایگاه سیار آماده صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان است .
وی در خصوص آمار وقایع چهارگانه شهرستان مهریز یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 232 فقره شناسنامه صادر شده و 902 مورد ولادت ، 154 مورد وفات ، 260 مورد ازدواج و 49 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.
طبق قانون ، مهلت اعلام واقعه ولادت و دریافت شناسنامه حداکثر 15 روز از تولد نوزاد است .
شهرستان مهریز بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، حدود 52 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.