مهدی مصدق، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران وسایل ارتباط جمعی مهریز با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان از بهمن ماه 1392 آغاز شد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 38 فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است.
وی افزود: 2 دفتر پیشخوان دولت در شهر مهریز به صورت ثابت و همچنین روزهای جمعه در محل برگزاری نمازجمعه ، پایگاه سیار آماده صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان است .
این مسوول ادامه داد: سازمان ثبت احوال به عنوان تنها مرجع امور هویتی در طرح برنامه ‌ریزی شده، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی قدیمی می کند که به عنوان ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی است .
به گفته مصدق کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ ها شود که نقش بسزایی در پویایی اقتصادی دارد.
این مسوول بیان کرد: با اجرای طرح کارت ملی هوشمند نیز این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود و موجب بهبود سطح کیفی زندگی و بالا بردن سطح رضایت از دولت شود.
رئیس اداره ثبت احوال مهریز در خصوص آمار وقایع چهارگانه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 232 فقره شناسنانه ، 902 مورد ولادت ، 154 مورد وفات ، 260 مورد ازدواج و 49 مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است.
مصدق از مشکلات مهم مهریز را نبود غسالخانه و گورستان متمرکز ذکر کرد و گفت: این مساله باعث شده است تا حدود 30 درصد فوتی ها مربوط به مهریز در شهرستان ثبت نشوند.
در این نشست خبرنگاران در خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص کارت ملی هوشمند و نظارت بر ثبت به موقع ولادت و فوتی ها و ایجاد غسالخانه متمرکز تاکید کردند.
براساس اعلام سازمان ثبت احوال از حدود 80میلیون جمعیت ایران، 64 میلیون نفر بالای 15 سال دارند که واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا پایان آبان امسال حدود 29 میلیون فقره کارت برای افراد واجد شرایط صادر شده است.
با تصویب شورای فرهنگی کشور، سوم دی ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
مرکز شهرستان 52 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.