به گزارش ایرنا، اصغر پیرهادی روز شنبه به مناسبت شش دی ماه سالروز سردفتر در جمع خبرنگاران افزود: احتمال می دهیم هنوز 300 تا 350 هزار سند دفترچه ای املاک در دست مردم استان بوشهر باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تا سال 1398 دیگر به سندهای دفترچه ای خدماتی ارائه نمی شود، انتظار می رود دارندگان این نوع سند برای تبدیل سندهای خود هرچه زودتر اقدام کنند.
پیرهادی، در باره اجرای طرح کاداستر بیان کرد: استان بوشهر 2میلیون و 300 هزار هکتار وسعت دارد که تاکنون در سطح یک میلیون و 300 هزار هکتار عملیات حدنگاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر زمین ها در این استان دولتی است گفت: در صورت تامین اعتبار لازم انتظار می رود تا سال 1398 این طرح به پایان برسد.
پیرهادی بدون اشاره به میزان اعتبار لازم برای اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال گذشته 42درصد از کل درآمدهای ثبت اسناد به جمعیت هلال احمر و 8 درصد نیز به شهرداری ها باید پرداخت شود که در این شرایط با اعتبارباقی مانده نمی توان عملیات کاداستر را انجام داد و امیدواریم در بودجه 1397 اعتبار لازم برای اجرای این طرح تامین شود.
وی، میزان درآمد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در هشت ماه امسال 72 میلیارد ریال و در سال گذشته 120میلیارد ریال اعلام کرد.
پیرهادی اظهار کرد: همچنین در هشت ماه گذشته 220میلیارد ریال و در سال گذشته 511میلیارد ریال وصول مطالبات معوق بانک ها انجام شده است.
وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون 444هزار و 213 فقره پرونده ثبتی وارد دفاتر ثبت اسناد استان بوشهر شده است که 206هزار فقرهبه صورت الکترونیکی آرشیو شده است.
وی با اشاره به ثبت 28هزار پرونده شرکت در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 99 دفترخانه دراستان بوشهر فعال است که از این تعداد 89 مورد سردفتر اصلی و 10 مورد کفیل هستند.
پیرهادی گفت: همچنین 51دفتر ازدواج و طلاق نیز در استان بوشهرفعال هستند که از این تعداد 46 دفتر اصیل و پنج مورد کفیل و 20 دفتر مجوز طلاق دارند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به تحولات صورت گرفته 85 درصد خدمات ثبت اسناد استان به صورت الکترونیکی انجام و از سال 1395 نیز همه دفاتر املاک سنتی جمع و دفتر الکترونیک تبدیل شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.