به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی با اشاره به فرارسیدن پنجم دی به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: پنجم دی به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است، عمده پیشرفت هایی که در 50 سال گذشته حاصل شده به آمادگی برای زلزله و مخصوصاً حیطه مهندسی عمران مربوط می شود.
وی ادامه داد: در چند دهه اخیر استانداردهایی برای ساخت ساختمان ها در نظر گرفته شده است تا مقاومت آن ها در برابر نیروی امواج زمین لرزه افزایش یابد. از استانداردهای جدید می توان به تقویت مصالح اشاره کرد. طراحی بناها به شیوه ای که از انعطاف پذیری لازم برای جذب ارتعاش ها برخوردار باشند بدون آن که تخریب شوند، یکی دیگر از این روش هاست.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مولفه ‌های آمادگی برای ایمنی در برابر زلزله، آموزش مردم است. امروزه بسیاری از سامانه ‌های دولتی در اغلب کشورها دفترچه‌ های راهنمایی منتشر می‌ کنند که در آن چگونگی وقوع زلزله، راهنمایی‌ هایی در مورد حفاظت خانه در برابر زلزله‌ های احتمالی و فعالیت‌ هایی که در زمان وقوع زلزله باید انجام داد، گردآوری شده است.
امام جمعه چهارباغ در ادامه با اشاره به فرارسیدن 9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.
وی تصریح کرد: در این روز ماندگار و تاریخی، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‏ای دیگر آفرید و دشمنان خدا رامأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان(عج) و نائب بر حقش حضرت آیت‏ الله العظمی خامنه‏ ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.