برگزاری آیین شب یلدا در میبد از زمان های گذشته تاکنون در بین خانواده ها همانند دیگر نقاط استان با دور همنشینی و جمع شدن در منزل مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها همراه بوده و است.
این رسم زیبا و ارزشمند، سال های اخیر به گونه ای کم رنگ در بین خانواده ها برگزار می شود و چه خوب با پایبند بودن به سنت های گذشته در برگزاری آن تلاش و کوشش خود را در احترام به جایگاه پدران و مادران خود داشته باشیم .
مراسم شب یلدا در پیر بفروئیه میبد همراه با غباررویی امامزاده و دور هم جمع شدن کارکنان بخش جراحی بیمارستان ضیایی اردکان برای عمل به شعار هفته سلامت روان در ارتباط با سلامت روان در محیط کار برگزار شد .
آنها دور هم جمع شده بودند که علاوه بر ایجاد شادی و نشاط هرکس نذری هم دارد، ادا کند، این برنامه با پخت نان « لطیر» یا « سوروک» و همچنین خوردن خوراکی های مخصوص این شب همراه بود، به گونه ای متفاوت نظیر ژله ، ژله بستنی ، بیسکویت که روی آن را با شکلات تخته ای و دانه های انار تزیین کرده بودند، در کنار هم همراه بود .
شب یلدای محمدی هم در دبستان قرآنی مهر ایران زمین میبد که همراه با اجرای نمایش ، دکلمه ، خواندن قرآن و نماز اول وقت توسط دانش آموزان بود ،برگزار شد .
همچنین شب یلدای مهدوی در مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی آیت الله اعرافی(ره) کمیته امداد با اجرای برنامه هایی چون نمایش ، دکلمه ، حاقظ خوانی و گرفتن فال حافظ در محفلی با شکوه در روشنایی شمع هایی که می سوخت ،برگزار شد.
شب یلدا با حضور نونهالان در مهد کودک های میبد و همچنین در تالار حسینی فیروزآباد نیز همراه با جلوه های خاص و ویژه این شب برگزار شد.
شهر میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
6197/ 2047 خبرنگار: فلاح** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.