محمدعلی طالبی روز سه شنبه در آیین نخستین نکوداشت 10مادر نمونه استان ، افزود: در اسلام و آموزه های دینی تاکید فراوانی به حفظ و جایگاه مادر شده است.
وی اظهار کرد: نکوداشت و تکریم مادر در دنیای امروز با توجه به ابزارهای نوین ارتباطی و زندگی ماشینی ، ارتباطات عاطفی که دچار چالش شده ، ضروری است و برگزاری اینگونه مراسم ها قابل تحسین است.
معاون استانداری یزد با بیان اینکه همه وظیفه دارند از مقام والای مادران خود تجلیل کنند، افزود: مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند.
همچنین بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با بیان اینکه مهمان نوازی و نجابت یزدی ها زبانزد خاص و عامه است، اظهار کرد: جایگاه مقام والای مادر را نمی توان در یک زمان و مکان خاص در نظر گرفت، بلکه این جایگاه بسیار ارزشمند است.
غلامرضا محمدی، افزود: وظیفه و تکلیف همه ما در برابر مادران خود نباید فقط صرف مسائل مادی و فیزیکی خلاصه شود، بلکه باید پا را فراتر گذاشت و به مسائل معنوی نیز توجه کرد.
وی با بیان اینکه باید قدر مادر و پدر خود را بدانیم ، گفت: متاسفانه امروزه به خاطر مسائل روزمره زندگی و مسئولیت های اداری شاید کمتر بتوان به پدران و مادران خود توجه کنیم، باید تا زمانی آنها در قید حیات هستند، قدردان آنها باشیم .
در این مراسم از 10 مادر نمونه استان یزد با اهدای جوایزی تجلیل شد.
همچنین از خدیجه جلالی همسر شهید و مادر طالبی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تجلیل شد و دکتر طالبی با بوسه بر دستان و پای مادر خود، از زحمات مادرش قدردانی کرد.
بنیاد بین المللی مادر از سال 1393 با دریافت مجوز از وزارتخانه های کشور ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای معرفی بیشتر جایگاه والا و شامخ مادر به صورت کاملا مستقل فعالیت دارد.
این نهاد تلاش دارد که با شناسایی مادرانی که فرزندان متخصص و کارآفرینی تربیت کرده اند، در راستای تکریم آنها به عنوان الگوهای برتر آنها را بیشتر به جامعه زنان معرفی کند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی شان را بانوان تشکیل می دهند.
2088/ 2047 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.