به گزارش ایرنا، سرهنگ سهراب انبارکی روز شنبه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر دشمن با انجام عملیاتهای ضد فرهنگی در تلاش برای کم رنگ جلوه کردن حجاب در جامعه بi عنوان گوهر و عاملی برجسته برای پیشگیری از فساد است.
وی اضافه کرد: دشمن با دلیل های مختلف حجاب را مایه عقب ماندگی جامعه معرفی می کند این درحالی است که پیشرفت و اقتدار کشورهای مختلف اسلامی در شرایطی که حجاب در آنها مورد توجه قرار داشت بیشتر بود.
انبارکی اظهارکرد: یکی از ترفندهای مهم دشمن در این شرایط این است که جامعه را از مولفه های دینی، انقلابی و اسلامی دور کند.
انبارکی افزود: در این شرایط حساس طراحی و تدوین برنامه های فرهنگی موثر، مفید و ایجابی برای حفظ مولفه حجاب و عفاف به عنوان مولفه اصیل اسلامی در جامعه برای دختران و زنان ضروری است.
وی بیان کرد: همانطور که دشمن برای محرومیت جامعه از حجاب، برنامه ریزی می کند ما نیز در قالب کارهای فرهنگی مفید باید به صورتی ایجابی فرهنگ حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید براینکه حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است گفت: بخش عمده ای از بدحجابی در جامعه تابعی از مسائل مد است که در این زمینه باید همه دستگاههای مربوط وارد کار شوند.
وی تاکید کرد: نگاه جامعه در بحث حجاب و عفاف شیوه ای ایجابی و اقناعی است و تلاش می شود با انجام کارهای فرهنگی از جمله زبان هنر به این مقوله پرداخت.
انبارکی با تاکید براینکه حجاب محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه مساله ای پیوسته و همزاد بشر است گفت: حجاب در تکامل بشریت نقش اساسی دارد و امروز حتی کشورهای غربی نیز پیشرفت کشور را وابسته به حجاب می دانند.
وی با بیان اینکه حجاب مساله ای فطری و ذاتی است و انسان را نمی توان از مسائل فطری جدا کرد گفت: حجاب تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در سایر ادیان الهی به این فریضه توجه شده است.
انبارکی یادآور شد: حجاب تنها یک چادر مشکی نیست که زنان به دور خود می کنند بلکه این شکلی از حجاب است، محتوای حجاب عفت و پاکدامنی است که به دنبال آن می آید.
وی بیان کرد: عفاف برآمده از حجاب است و دشمن برای از بین بردن این فریضه های الهی و فطری تلاش و برنامه ریزی می کند.
انبارکی گفت: امسال 400 برنامه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان بوشهر اجرا می شود.
وی این برنامه ها را شامل گردهمایی حجاب و عفاف، کارگاهها و نشست های حجاب و عفاف و پاسخگویی به شبهه ها، برگزاری نمایشگاههای حجاب و عفاف، مانور حجاب و عفاف به صورت ایجابی و اقناعی را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.