در این بیانیه که روز چهارشنبه رونوشت آن به ایرنای تبریز ارسال شد، آمده است: در شرایطی که بدخواهان اسلام و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.
بیانیه فوق ادامه می دهد: آنچه در زمانی نه چندان دور در واقعه ای به نام حادثه گوهرشاد ثبت شده، صیانت از آیین حجاب و عفاف توسط زنان و مردان این سرزمین را با خون خود متجلی ساخته است، امروز در برابر هجمه رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی، سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.
سپاه عاشورا ادامه می دهد: مستکبران صهیونیست به تجربه دریافته اند که اگر در جامعه ای حیا از میان برود ایمان هم از بین می رود و عزت و کرامت آن جامعه پایمال می شود و آن جامعه به جمعی حقیر و ذلت پذیر مبدل خواهد شد که به راحتی می توانند سلطه خود را بر آن تحمیل نمایند، همان بلایی که برسر جوامع غربی آورده و آنها را برده وار تابع خود کرده اند.
این بیانیه یادآور شده است: اکنون دگربار و به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی، بانوان غیرتمند آذربایجان همسو با زنان مسلمان و انقلابی کشور اعلام می دارند که حجاب اگرچه از نگاه برخی کمرنگ و کم اهمیت تلقی شده، لیکن حجاب باطنی در تفکر و فطرت بانوان این سرزمین به ودیعه گذاشته شده است.
سپاه عاشورا در پایان از ریاست قوه مجریه و رئیس جمهور ایران اسلامی تقاضا کرده است پیرو منویات رهبر معظم انقلاب با ورود جهادی به امر فرهنگ، مسئله حجاب و عفاف را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را برای اجرای جدی قانون صادر فرمایند.
به گزارش ایرنا، 21 تیر به مناسبت قیام مردم در مسجد گوهرشاد در سال 1314علیه کشف حجاب رضاخان، به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
14 تا 21 تیرماه هفته حجاب و عفاف است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.