محمود زمانی قمی روز شنبه در دهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: درخواست های برخی دستگاه ها برای دریافت استعلام به برخی اداره ها ارسال می شود و پس از چند ماه پاسخ داده می شود.
وی افزود: چنین تاخیرهایی در شأن استان نیست و باید روند بررسی این مجموعه ها برای کوتاه شدن زمان اجرای طرح ها و واگذاری آنها هرچه سریعتر کاهش یابد.
استاندار یزد همچنین با بیان اهمیت جایگاه مصوبه کارگروه زیربنایی استان تأکید کرد: شرکت مستقیم مدیران استان در این کارگروه برای استحکام بیشتر مصوبه ها آنها به منظور بررسی در شورای برنامه ریزی ضروری است.
در این جلسه چهار موضوع با عنوان گزارش اجمالی شورای برنامه ریزی در سال های 94، 95 و 96 ، گزارش روند اجرای ماده 6 قانون الحاق 3 ، وضعیت توزیع اعتبار شاخص های توسعه اقتصادی و جرائم راهنمایی و رانندگی و مصوبه کارگروه زیربنایی مطرح شد.

** واگذاری 380طرح نیمه تمام تا پایان سال 96 به بخش خصوصی
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه یزد در این نشست با بیان اینکه منابع استان محدود است، خواستار بهره گیری از ظرفیت ماده 6 قانون الحاق 3 برای شناسایی واحدهای موجود و مازاد هر دستگاه شد و گفت: 380 طرح نیمه تمام در استان شناسایی شده است که باید به عنوان یک وظیفه تا پایان سال 1396به بخش خصوصی واگذار شود.
حمیدرضا نصیری زاده افزود: مقرر شد که بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی استان برای اشتغال افراد دانش آموخته دانشگاهی و نیز بانوان بیکار برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
وی در توضیح دستورالعمل اعتبار ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی گفت: برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار و تأمین زیرساخت های مورد نیاز 624 میلیارد و 390 میلیون ریال در قالب 45 طرح 6 دستگاه در استان معرفی شده است.
همچنین معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در این نشست در باره جرائم راهنمایی و رانندگی استان گفت: 60درصد از درآمدهای جرائم در درون شهرها به شهرداری ها و دهیاری اختصاص می یابد که 70 درصد آن سهم شهرداری ها و 30 درصد سهم دهیاری هاست.
محمدرضا نبی، افزود: امسال از بخش جرائم درون شهری 63 میلیارد ریال به استان ابلاغ شد که به میزان یادشده در میان شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود.
وی یادآور شد: از جرائم راهنمایی و رانندگی برون شهری 60درصد به راهداری اختصاص می یابد که این بخش ابلاغ نشده است.
در این ارتباط ،سید رضا خادمی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: سال گذشته، 115میلیارد ریال سهم استان از این بخش ابلاغ شده بود ولی به دلایلی همچون بخشش 2برابری جرائم تنها 39 میلیارد ریال به استان رسید.
در این جلسه 25 مصوبه کارگروه زیربنایی به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی استان رسید.
1968/ 2047/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.