به گزارش ایرنا، حمیدرضا نصیری زاده روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، شعار نیست بلکه الگوی اقتصادی بر پایه و اساس توسعه است افزود: از آذر ماه سال 89 بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اما در آن زمان علاوه براینکه کاری صورت نگرفت ، هیچ قلمی روی کاغذ نیامد.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیاز به الگوی علمی متناسب با نیاز امروز و فردای کشور است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته دولت450میلیارد تومان برای استان یزد سهمیه تسهیلات اختصاص داد و تا 700میلیارد تومان هم قدرت جذب داشتیم اما واحدهای تولیدی 350میلیارد تومان جذب کردند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد همچنین به بحث اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال درشهرستان ابرکوه اشاره و تصریح کرد: افراد جویای کار درابرکوه دنبال حوزه گردشگری بروند که دراین شهرستان بسیار جای کار و تلاش دارد.
امام جمعه ابرکوه هم در این نشست گفت: استان یزد و شهرستان ابرکوه زمینه مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال دارد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد:مسئولان باید عزمشان را دراجرایی شدن اقتصادی مقاومتی جزم کنند و با فعال سازی بخشی از واحدهای تولیدی در ابرکوه زمینه اشتغال جوانان رافراهم کنند تا مشکل بیکاری به صفر برسد.
وی بابیان اینکه بخش کشاورزی و حوزه گردشگری ابرکوه ظرفیت خوبی دربخش تولید واشتغال دارد ، افزود:اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی ابرکوه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال سنگ تمام گذاشته است و در این زمینه شاهد رکود و حاد نبودیم.
فرماندار ابرکوه هم گفت: بحث اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال باید نقشه و راهکارمسئولان باشد.
سیدنبی رسولی بااشاره به اینکه ابرکوه قطب کشاورزی استان است اظهارکرد: تغییر الگوی کاشت محصولات کشاورزی ، اجرای 3هزار هکتار آبیاری تحت فشار ، تجهیز چاههای کشاورزی به سیستم کنترل هوشمند در چهار سال گذشته توانسته راه را هموار ساخته و ظرفیت تولید و اشتغال را برای افرادجویای کار فراهم کند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در این نشست گفت: زمینه فرصت شغلی یکهزار و 550 نفر سال گذشته دراین شهرستان فراهم شده است .
ناصر زارع اظهارکرد: از این تعداد 736 نفر با مشخصات کامل درسامانه رصد این اداره زمینه اشتغال آنها در بخش های مختلف فراهم شده است.
300 واحد تولیدی در نواحی و تنها شهرک صنعتی ابرکوه فعال هستند.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.