به گزارش ایرنا فرماندار اردکان در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در این خصوص گفت: فرهنگ‌سازی در همه امور یکی از پیش‌شرط‌های اساسی برای کاهش تبعات و مشکلات ناشی از آن است.
هادی مقیمی افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، زیادبودن آمار عمل سزارین نسبت به زایمان طبیعی یکی از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان است، چراکه کشورمان در این زمینه رتبه دوم جهانی را داراست.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ترویج زایمان طبیعی از جمله مهم‌ترین بسته‌های این طرح است و برای تشویق مادران به زایمان طبیعی، تمامی هزینه‌های بیمارستانی آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
فرماندار اردکان با اشاره به آمار رو به رشد عمل سزارین، استفاده از ظرفیت ماماها برای آموزش و آگاهی‌بخشی و بهره‌گیری از همایش‌های مختلف برای ترویج زایمان طبیعی و ایمن را راهشگا دانست.
محمدسلطان محمدی رئیس بیمارستان ضیایی اردکان نیز گفت : نظر به اینکه بیمارستان ضیایی اردکان به عنوان بیمارستان برتر در زمینه ترویج زایمان طبیعی و ارتقاء سلامت مادران، نوزادان و خانواده در استان شناخته شده است، این مرکز جشنواره‌ای را با عنوان زایمان طبیعی برگزار کرد.
این همایش با سخنرانی دکتر محمدعلی کریم‌زاده در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار شد و در پایان، نمایشگاه این جشنواره شامل تجهیزات پزشکی، کتاب‌های سلامت بانوان و... توسط مسئولان گشایش یافت.
در حاشیه این همایش از ماماهای برتر شهرستان اردکان تجلیل شد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.