دکتر محمدصادق بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان با اقدام های مداخله ای که انجام داده، از نظر کاهش سزارین درصدر بیمارستان های استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: مادران باردار و به ویژه مادرانی که برای نخستین بار باردار شده اند در بیمارستان تاکستان پس از اینکه درباره مزایای زایمان طبیعی آموزش های لازم را دیدند به این نوع زایمان ترغیب می شوند.
بابایی ادامه داد: شاخص های دوستدار مادر به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه مورد پایش قرارگرفته و در صورتی که این شاخص ها از محدوده نرمال خارج شده باشد، اقدام های مداخله ای توسط ریاست بیمارستان اجرا و نشست اورژانسی با حضور متخصصین زنان و زایمان تشکیل می شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین درخصوص بررسی هفتگی سزارین های بار اول و سزارین های زنان نخست زا نیز گفت: اندیکاسیون های سزارین توسط پزشک معتمد بیمارستان به دقت بررسی و پایش شده و درپایش ماهیانه نیز این شاخص ها در کمیته ترویج زایمان طبیعی بررسی می شود.
بابایی همچنین تشویق پزشکان از طریق تاثیر در کارانه وترغیب کارکنان مامایی به زایمان طبیعی با کمترین مداخله و انجام زایمان فیزیولوژیک بادرنظرگرفتن مزایای انگیزشی مناسب را از جمله اقدامات کاهش آمار سزارین برشمرد.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده درباره ترویج و ترغیب مادران باردار به روش زایمان طبیعی،گفت: بازسازی بلوک زایمان از روش سنتی به مدرن براساس استانداردهای بین المللی و انجام زایمان از مرحله ایجاد درد، زایمان و پس از زایمان در یک اتاق،ارتقای فضای فیزیکی کلاس آمادگی برای زایمان، نظرسنجی از مادران در زمینه خوشایند سازی زایمان و تکریم آنان، پایش مادر و نوزاد درمنزل درراستای شناسایی مادران و نوزادان پرخطر از جمله این اقدام ها است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین افزود:این بیمارستان با استفاده از نظرات مادران در راستای انجام بهتر زایمان و اجازه ورود به حضورهمراه در کنار مادران درهنگام زایمان تلاش می کند تا ضمن ایجاد آرامش برای آنان ، خاطره ای دلپذیر را در ذهن مادر به جا بگذارد.
بر اساس طرح تحول نظام سلامت تمام بیمارستان ها موظف شده اند آمار زایمان های سزارین را هر سال 10درصد نسبت به سال پایه کاهش دهند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.