علی محمدی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه اول امسال 248 هزار و 598 نفر برای ویزیت به پزشکان در مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی این استان مراجعه کردند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 237 هزار و 389مورد بود، که در مقایسه 4.72 درصد افزایش دارد.
وی اظهار کرد: طی سه ماهه امسال 35 هزار و 800 سالمند به مراکز درمانی این سازمان مراجعه کردند و این تعداد در مدت مشابه 34 هزار و 591 نفر بود که رشد 3.50 درصدی را نشان می دهد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته ضریب اشغال تخت بیمارستان امام حسین(ع) 85 درصد و بیمارستان امید ابهر 79 درصد بوده است.
وی بیان کرد: ضریب اشغال تخت به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و به عنوان مثال در اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان های جدیدی به مراکز دانشگاهی اضافه شد و این عوامل در تغییر ضریب اشغال تخت سهیم است.
محمدی افزود: برای ارتقای هتلینگ مراکز درمانی این استان که از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز این روند ادامه خواهد یافت اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال به 2 مرکز بستری اختصاص یافت که طبق برنامه ریزی ها تا پایان امسال به پایان می رسد.
وی ابراز کرد: بر این اساس بخش جراحی و داخلی مردان بیمارستان امید ابهر به محل دیگری منتقل شد و این بخش با پیشرفت خوبی هم اکنون در دست بازسازی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح ارتقای هتلینگ بخش اورژانس این بیمارستان در دست اجراست و ساخت و ساز وسیعی برای این بخش انجام خواهد شد و در فازهای بعدی هم این طرح برای بیمارستان امید در بخش زنان و اطفال اجرا خواهد شد.
به گفته وی، ارتقای هتلینگ در بیمارستان امام حسین (ع) شهر زنجان نیز در بخش اطفال و لابی شروع شده که در فازهای بعد، بخش های جراحی مردان، زنان و سزارین و مراقبت های ویژه، بازسازی و نوسازی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، 4 مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی کلینیک مهرانه با اداره کل تامین اجتماعی این استان طرف قرارداد هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.