به گزارش ایرنا، علی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم اکنون تامین اجتماعی استان حدود 215 تخت در 2 بیمارستان تحت پوشش خود در شهرهای زنجان و ابهر دارد اما از نظر حجم مراجعه سهم زیادی را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته حدود 38 میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی درمان تامین اجتماعی این استان هزینه شد که با رویکرد مثبت مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی مشکلی در این بخش وجود ندارد.
محمدی افزود: شمار مراجعان برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی در بخش های بستری و سرپایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان در سال گذشته یک میلیون و 335هزار 140 نفر بوده است.
وی ابراز کرد: هم اکنون به جز 2 حوزه تخصصی مانند جراحی اعصاب و یا جراحی قلب باز تمامی خدمات در بیمارستان امام حسین(ع) شهر زنجان ارائه می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه حدود یک هزار تا یک هزار و 200 مراجعه به بیمارستان و مراکز تحت پوشش این سازمان انجام می شود و تلاش بر افزایش رضایتمندی بیشتر مخاطبان است.
وی، افزایش تخت‌ها، تخصص‌های بیمارستانی از جمله جراحی اعصاب، گوش و حلق و بینی و قلب را از جمله برنامه‌های مدیریت درمان استان طی سال جاری ذکر کرد.
محمدی افزود: هم اکنون تامین اجتماعی استان هفت مرکز درمانی ملکی در اختیار دارد که 2 مرکز آن بیمارستان است اما در بین تخصص ها کمبود رادیولوژیست وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان در زمینه های دیگر مانند متخصص قلب و چشم کمبودهایی داشت که با تفاهم نامه ای منعقده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این کمبودها برطرف شده اما مشکلات در رشته رادیولوژی همچنان باقی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، 4 مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی کلینیک مهرانه با اداره کل تامین اجتماعی این استان طرف قرارداد هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.