به گزارش ایرنا، محمد صابری روز یکشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیرماه) در جمع خبرنگاران استان افزود: 841 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 268 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.
وی همچنین تعداد مقرری بگیران بیکاری در استان را سه هزار و 300 نفر اعلام و اظهار کرد: از مجموع بیمه شدگان استان 189 هزار بیمه شده جزو بیمه شدگان اجباری و حدود 79 هزارنفر بیمه خاص شامل مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان، قالیبافان و کارگران ساختمانی هستند.
صابری افزود: در سال گذشته افزون بر 945 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت، بلندمدت، مستمری، بیمه بیکاری به افراد زیرپوشش تامین اجتماعی استان پرداخت شد.
وی تعداد کارگاه های فعال زیرپوشش تامین اجتماعی استان را 22 هزار و 700 واحد بیان کرد و گفت: 2 هزار و 400 کارگاه نیمه فعال و فعالیت یکهزار و 720 واحد نیز راکد است.
این مسوول با بیان اینکه 16 شعبه اصلی، هفت شعبه اقماری و 2 شعبه کارگذاری به مردم استان خدمات تامین اجتماعی ارائه می کنند، افزود: این سازمان تا پایان سال 95، 193 میلیارد تومان از واحدهای حقوقی و حقیقی طلب کار است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: روزانه 2 میلیارد و 591میلیون تومان از سوی این سازمان برای پوشش امور درمانی بیمه شدگان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه ما به‌التفاوت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی یزد تا پایان تیرماه پرداخت می شود، افزود: سال گذشته در استان یزد ۴ هزار و ۵۴ کارگاه درخواست بخشودگی جرائم دادند که ۳ هزار و ۶۶ کارگاه واجد شرایط بخشودگی بودند.
*** تصویب بودجه 470 میلیارد تومانی درمانی تامین اجتماعی یزد برای سال 96
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: در سال جاری 470 میلیارد تومان بودجه برای بخش درمانی این سازمان در استان مصوب شده است .
توحیدی فر هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز درمانی استان را یک میلیارد و 300 میلیون تومان بیان کرد و افزود: روزانه قریب به 10 هزار نفر از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان خدمات دریافت می کنند.
وی از استفاده نسخه های الکترونیکی برای افراد زیرپوشش برای نخستین در کشور در این استان خبرداد و گفت: استفاده از این نسخه ها مزایای بسیاری برای پزشک و بیمار دارد.
وی با بیان اینکه نرم افزار نسخه الکترونیک به طور مستقیم به داروخانه های طرف قرارداد متصل است، افزود: اگر داروی تجویز شده در داروخانه موجود نباشد، سیستم اطلاع می دهد و پزشک این امکان را دارد که در لحظه، دارو را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش سلامت دارد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت در کشور بی نظیر است و رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.
وی افزود: برخی نقدها به طرح تحول سلامت وارد شده اما نقاط قوت این طرح بیشتر از نقاط ضعف آن است .
وی از سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در هفته آینده به استان یزد خبر داد و گفت: در این سفر عملیات چند پرورژه درمانی در استان آغاز می شود.
هم اکنون یک بیمارستان و 13 مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان یزد وجود دارد.
١٩ تا ٢٥ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.