به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد خورشیدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : 710 میلیارد ریال از این مبلغ برای راه اندازی جراحی قلب باز ، خرید دستگاه پیشرفته ام آر آی ، دستگاه سنگ شکن و توسعه برق بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر هزینه شده است.
وی از هتلینگ بیمارستان های زیر پوشش تامین اجتماعی استان با 90 میلیارد ریال هزینه به عنوان بخش دیگری از سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت که همچنین در این دولت 10 دستگاه آمبولانس به ناوگان مدیریت درمان استان اضافه شده است.
خورشیدی از تهیه زمین و تغییر کاربری آن برای ساخت درمانگاه تخصصی در ساری مرکز استان مازندران خبر داد و افزود : توسعه بیمارستان ' حکمت ' ساری هم از دیگر طرح های در دست اجرای تامین اجتماعی مازندران است.
** خدمات طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده در مازندران
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از یکهزار و 100 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی مازندران بدهکار هستیم ، گفت : از آنجائی که 60 درصد پرداختی ها در حوزه بستری است ، دولت هزینه سنگینی را در این خصوص متقبل می شود.
وی به موفقیت طرح تحول نظام سلامت و کاهش 90 تا 97درصدی هزینه بستری و درمان در بیمارستان های دولتی استان مازندران اشاره کرد و افزود : به طور یقین با تداوم طرح ها و توجه دولت دوازدهم به طرح تحول سلامت ، خدمات در این بخش مطلوب تر می شود و در نهایت رضایتمندی مردم را در پی دارد.
خورشیدی از طرح پزشک خانواده به عنوان یکی از طرح های موفق در دولت یازدهم یاد کرد و گفت : البته نواقصی در اجرای این طرح وجود دارد که نیاز به فرهنگ سازی و همیاری بیشتر مردم است.
وی توضیح داد : طرح پزشک خانواده باید مراجعه مردم به اورژانس های بیمارستان های دولتی را بشدت کاهش دهد ، اما متاسفانه همچنان مردم برای خدماتی که پزشکان خانواده باید ارائه دهند ، به اورژانس های بیمارستان ها مراجعه می کنند.
او افزود : دولت در سیستم پزشک خانواده به هر پزشک بابت افراد تحت پوشش سرانه بابت ویزیت و مشاوره پرداخت می کند و این هزینه خواه مردم به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و یا برای دریافت خدمات پیش آنان نروند ، به پزشکان پرداخت می شود.
خورشیدی ابراز امیدواری کرد که این نواقص طرح در ادامه اجرا رفع شود.
طرح پزشک خانواده شهری به صورت آزمایشی از سال 91 در دو استان فارس و مازندران اجرا و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با رفع نواقص وارد فاز جدید شد.
بر اساس این طرح هر خانواده شهری زیر پوشش یک پزشک عمومی به عنوان پزشک خانواده قرار دارد و تمامی کارهای درمانی و پیشگیرانه را از طریق این پزشک انجام می دهد.
پزشکان خانواده علاوه بر نیازهای درمانی ، با اجرای بسته های سلامت ، کارهای پیشگیرانه را برای افراد زیر پوشش به صورت رایگان انجام می دهند.
ارجاع به پزشکان متخصص و فوق تخصص و مراکز پاراکلینکی نیز از دیگر کارکردهای پزشک خانواده است و بیمارانی که از این طریق ارجاع داده می شوند ، به صورت رایگان کارهای درمانیشان انجام می شود .
بر اساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون بیش از 95 درصد جمعیت شهری مازندران زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند.
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد.
براساس آمار میزان هزینه کرد دولت تدبیر و امید برای درمان بیماران در مازندران در قالب طرح پزشک خانواده و تحول نظام سلامت در سال به طور میانگین سه برابر اعتبار عمرانی استانی است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.