علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نزدیک به پنج هزار و 200 نوزاد در بیمارستان های امام حسین(ع) شهر زنجان و امید ابهر چشم به جهان گشودند که این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن، 6هزار و 200 واقعه ولادت بود.
وی اظهار کرد: از مجموع ولادت های سال گذشته، چهار هزار و 264 نوزاد در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و 925 نوزاد نیز در بیمارستان امید ابهر پا به عرصه جهان گذاشتند.
محمدی افزود: تعداد زایمان های طبیعی در سال گذشته نیز سه هزار و 465 مورد بود و می توان گفت، بالاترین آمار و عملکرد در بخش زنان و زایمان متعلق به بیمارستان های تامین اجتماعی زنجان بوده است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف و برنامه های مهم این مدیریت در بیمارستان های تامین اجتماعی استان ترویج زایمان به روش طبیعی است که اقداماتی مهم در این بخش انجام شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته در بیمارستان امام حسین(ع) بحث زایمان های بی درد، زایمان در آب (به عنوان دومین بیمارستان تامین اجتماعی در کشور) انجام شد که نتایج مثبت آن به دریافت لوح از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منجر شد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت سازمان تامین اجتماعی در حوزه زایمان قبل از تولد نوزاد آغاز می شود و پس از مرگ و میر نیز ادامه دارد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.