هادی مقیمی روز پنجشنبه در همایش « کودکان دیار صلح و گفت و گو» که با حضور مسئولان استاندار یزد، تعدادی از مسئولان محلی در مجتمع فرهنگی هنری آیت ‌الله خاتمی اردکان برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم(‌ص) از آن حضرت به عنوان پیامبر صلح و گفت‌ و ‌گو یاد کرد و افزود: در قرن گذشته در ادب فارسی بسیار از صلح و آشتی ستایش شده بود و آثار ادبی فراوانی در مدح گفت و گو تالیف شده است.
وی هدف از برگزاری این همایش را یادآوری نیاز جامعه امروز به گسترش فرهنگ صلح عنوان کرد و گفت: با روی کار آمدن سیاستمداران جنگ ‌طلب فاصله اخلاق و انسانیت امروز زیاد شده و خسارت زیادی برای بشریت فراهم آمده است.
مقیمی ادامه داد: باید جلوی گسترش جنگ‌افروزی گرفته شود و امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ صلح نیازمندیم.
فرماندار اردکان یادآور شد: صلح را باید آموزش داد و هر روز آن را تمرین و تجربه کرد و به همین سبب از کودکان به عنوان سفیر صلح و دوستی در خانواده‌هایشان دعوت شده است.
مقیمی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش یاد شده در اردکان، آن را آغاز حرکت صحیح اطلاع‌ رسانی و آگاهی ‌بخشی حوزه صلح در استان یزد دانست و گفت: مفتخریم که اردکان به‌عنوان خاستگاه صلح و گفت‌وگو و زادگاه مبتکر نظریه گفت ‌و گوی تمدن‌ها میزبان این همایش و آغازگر این حرکت بزرگ است.
فرماندار اردکان ابراز امیدواری کرد که این همایش فتح بابی برای برگزاری همایش‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر باشد.
همایش یک‌ روزه کودکان دیار صلح و گفت ‌و گو با اجرای برنامه‌های سخنرانی، حرکات ورزشی، موسیقی، نمایش، نقالی‌خوانی و حافظ‌خوانی،‌ بازی‌های بومی و محلی و بوم‌گردی در بافت تاریخی اردکان، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های خلافیت و... در اردکان برگزار شد.
مشاور وزیر کشور، استاندار یزد ، معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان و شهرستان در این گردهمایی حضور داشتند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.