به گزارش ایرنا، فریبا محمدیان روز پنجشنبه در نشست مشترک نواب رییسان فدراسیون های ورزشی و مسئولان ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها در قزوین، افزود: اگر توجه بیشتری به ورزش کنیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت روان و جسم شهروندان جامعه خواهیم بود.
وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات ورزشی بین مردان و زنان باید با رعایت عدالت تقسیم و توزیع شود،اظهار کرد: بر این مهم اصرار داریم و به این موضوع ورود پیدا کرده ایم.
این مسئول در ادامه بر برنامه ریزی فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به منظور تقویت ورزش بانوان تاکید کرد.
محمدیان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ورزش در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیز توان ایفای نقش دارد، افزود: می توان با تولید منسوجات و لوازم ورزشی در داخل و استفاده آنها توسط ورزشکاران به جای محصولات خارجی به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کرد که در این رابطه نیاز به فرهنگ سازی داریم.
سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بانوان خانه دار و شاغل نیاز بیشتری به ورزش دارند و باید بستر این موضوع را برای آنان فراهم سازیم.
وی با بیان اینکه حفظ سلامت روحی و جسمی در بین بانوان شاغل و خانه دار به دلیل نقش تربیتی آنان در خانواده از اهمیت بالاتری نسبت به دیگر افراد برخوردار است، افزود: باید با بسیج امکانات و استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها ورزش همگانی را در بین زنان ترویج دهیم.
زرآبادی با اشاره به نقش ورزش در تامین سلامت روحی و جسمی افراد، گفت: یک مادر سالم به لحاظ روحی و جسمی از توانمندی بسیار بالاتری نسبت ببه یک مادر ناسالم و بیمار برای تربیت و هدایت خانواده برخوردار است.
داوود محمدی دیگر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ورزش امروز از نقش و آثار فراوانی در حوزه های سلامت، امور اجتماعی و همچنین سیاست و اقتصاد برخوردار است.
وی با بیان اینکه تقویت ورزش را برای حفظ سلامت شهروندان جامعه باید به شکل پررنگ دنبال کنیم و موانع توسعه آنرا از میان برداریم، افزود: امروز نقش ورزش از یک ابزار برای تفریح و سلامت شهروندان فراتر رفته است، به گونه ای که افتخارات ورزشی امروز در اقتدار کشورها نیز تاثیر دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی همچون گذشته از هر طرحی که به توسعه و تقویت ورزش در هر 2 بخش قهرمانی و همگانی منجر شود، حمایت می کند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.