به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور روز سه شنبه در جشن توانمندسازی 2 هزار و 452 خانوار و آئین واگذاری 296 دستگاه خودروی نیسان زامیاد و 54 دستگاه تراکتور به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با همکاری صندوق کارآفرینی امید، افزود: جنوب کرمان مهد تمدن تاریخ است و این منطقه در حوزه تمدنی نیز حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.
وی تصریح کرد: این منطقه در تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی همواره در محوریت قرار دارد و اگر به این توانمندی های توجه شود، می تواند به منبع توسعه و رشد در کشور تبدیل شود.
نماینده مردم شهرستان های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آیین گفت: جنوب کرمان در حقیقت محروم ترین نقطه کشور است و این منطقه نیاز به خدمات مخصوص خود را دارد.
احمد حمزه افزود: کار توسعه و توانمندسازی جنوب کرمان از منقطه قلعه گنج و با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی آغاز شده است.
وی با اشاره به هزینه های بالای مورد نیاز برای توسعه اشتغال در حوزه نفت، پتروشیمی و صنعت، عنوان کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با دریافت تسهیلات پائین و بسیار پائین، موفق به اشتغال زایی و رسیدن به خودکفایی شده اند.
وی با تاکید بر اینکه جمع کردن محرومیت از جنوب کرمان به آسانی امکان پذیر نیست، گفت: مردم جنوب استان درخواست سفر رهبری به این استان را دارند و در حقیقت رفع محرومیت جنوب بدون سفر مقام معظم رهبری به این منطقه امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: در این منطقه نیاز به یک عزم جهادی است تا محرومیت این منطقه هر چه سریعتر رفع شود.
حمزه با اشاره به اجرای ایده بهره گیری از ظرفیت معین های اقتصادی توسط استاندار کرمان، عنوان کرد: شهرستان فاریاب فاقد معین اقتصادی است که کمیته امداد می تواند در این منطقه مدیریت توسعه را بر عهده گیرد.
وی ادامه داد: 2 هزار خانه غیرقابل سکونت در جنوب استان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت های موجود و کمک کمیته امداد می توان مسکن مناسب را برای این خانواده ها فراهم کرد.
وی گفت: برخی خانواده ها در جنوب استان، تسهیلات خود اشتغالی را دریافت کرده اند و موفق به راه اندازی شغل نشده اند و مستمری آنها نیز قطع شده است که باید برای رفع مشکل این افراد توجه بیشتری صورت گیرد.
جشن توانمندسازی 2 هزار و 452 خانوار و آئین واگذاری 296 دستگاه خودروی نیسان زامیاد و 54 دستگاه تراکتور به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با همکاری صندوق کارآفرینی امید و با حضور رئیس کمیته امداد کشور در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.
جنوب استان کرمان دارای هفت مدیریت و پنج اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) است که 32 هزارو 300 خانوار با جمعیتی بالغ بر 76 هزار نفر در هفت شهر جنوبی استان از خدمات این نهاد بهره مند می شوند. همچنین از این تعداد افراد تحت پوشش، 17 هزار و 16 نفر زنان سرپرست خانوار و پنج هزار یتیم از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
کمیته امداد در جنوب استان کرمان 2 هزار و 640 نفر در طرح محسنین تحت پوشش دارد و 10 هزار و 300 نفر حامی هم به این نهاد خدمات می دهند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7440/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.