در این آیین معنوی که عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از ایثارگران، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم برگزارشد، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
امام جمعه ابرکوه در این آییین با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: شهیدان برای حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی شهادت را راه سعادت خود دیدند که با شهادتشان ، تا نظام اسلامی سرفراز باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: دستاوردها و پیشرفت‌های نظام مرهون فداکاری‌ها و ایثار شهدا و خانواده‌های آنان است.
وی با بیان اینکه شهدا نماد فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت هستند، تصریح کرد: شهدا با پیروی از سرور شهیدان عالم آن را با نثار جان خود به اثبات رساندند.
امام جمعه ابرکوه یادآورشد: شهدا و خانواده‌های آنان برای عزت و سربلندی ایران اسلامی بهترین سرمایه خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.
به گزارش ایرنا همچنین به همین مناسب پنجشنبه شب یادواره 16 تن از شهدای محله جهانستان ابرکوه با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان این شهردر تکیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) ابرکوه برگزار شد .
دراین مراسم پس از مداحی اهل بیت (ع)، امام جمعه ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و همچنین پیروزی رزمندگان اسلام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نابودی داعش افزود: هدایت خداوند متعال و آگاهی بخشی های مقام معظم رهبری حضور نیروی های بسیج مردمی در عراق و سوریه این مهم را امکان پذیر کرد.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بسیج این شجره طیبه که از ابتکارات ماندگار و پر برکت امام راحل (ره) بود برای حفظ ارزش های انقلاب تاسیس شد.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان در منطقه یادآورشد : سپاه و بسیج مغضوب دشمنان است چرا که بواسطه آنان نقشه های استکبار جهانی نقش بر آب می شود.
خاطره گویی توسط یکی از مدافعان حرم ، شعرخوانی و مداحی از دیگر برنامه های یادواره بود
در حاشیه این مراسم رئییس بنیاد شهید و اموار ایثارگران ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت : برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است .
مصطفی کریمی با بیان اینکه باید ایثار و فداکاری های شهدا و رزمندگان را برای نسل امروز جامعه تبیین کنیم، افزود: از ابتدای سال 1396تاکنون برای ترویج فرهنگ شهادت 20 یادواره شهید در این شهرستان برگزار شده است .
ابرکوه 275 شهید، 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.