به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در آستانه هفتم تیرماه و شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی به همراه 72 تن از اعضاء حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهادت دکتر بهشتی در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی خاطره تلخی است که از صفحه ذهن ملت انقلابی و استکبار ستیز ایران اسلامی محو نمی شود و این واقعه به کانونی برای بصیرت دینی و بیداری اسلامی بدل شد.
وی ادامه داد: هفتم تیر اوج تقابل حامیان ولایت، عاشقان حقیقی امام راحل و آرمان های بلند انقلاب با معاندین و منافقین هزار چهره است و در این واقعه مهم مظلومیت یاران انقلاب و ماهیت منافقین برای همگان مشخص شد.
آیت الله دری نجف آبادی شهید بهشتی را پاسدار راستین واقعی اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: ولایتمداری و فرمانبرداری این شهید مظلوم از امام راحل باید الگویی برای مسئولان و دولتمردان باشد.
وی هفته قوه قضائیه را بهترین فرصت برای ارتقاء اعتماد عمومی به دستگاه قضا دانست و گفت: تشریح و تبیین جایگاه و وظایف دستگاه قضایی به اقشار مختلف مردم راهکار مؤثر در ارتقاء شاخص امنیت عمومی است.
امام جمعه اراک بیان کرد: قوه قضائیه در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.
وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باید اول به حساسیت شغل خود واقف شده و سپس در راستای تامین امنیت و آرامش مردم گام های اساسی بردارند.
هفتم تیرماه سال 1360 در اثر بمب گذاری در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی آیت الله بهشتی نخستین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی به همراه 72 تن از اعضاء این حزب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از این رو 31 خرداد تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضائیه نامگذاری شده است.
3017/3075// خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.