به گزارش ایرنا ، خوان سرانو عصر چهارشنبه در نشست اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان یزد با بیان اینکه این هلدینگ اسپانیایی در بخش های مختلفی فعالیت می کند ، گفت: این مجموعه سومین شرکت بزرگ دنیا در تولید انرژی خورشیدی است که بیشتر در آمریکای جنوبی سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: کارخانه تولید شکر به صورت مایع سفید و غذای مکمل زنبور عسل ، پرورش بز نژاد مورسیا و صادرات آن به برخی کشورها همچون ایران و کرمان از جمله دیگر زمینه های فعالیت این شرکت برای سرمایه گذاری در استان یزد است.
این سرمایه گذار اسپانیایی اضافه کرد: پسته و زعفران و کاشی و سرامیک استان یزد زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است و در کنار آن ، صنعت توریست و گردشگری این شهر جهانی می تواند زمینه ایجاد یک خط ایرلاین اختصاصی یزد از مادرید اسپانیا فراهم کند.
خوان ادامه داد: مشکلاتی در مسیر توریست به یزد وجود دارد همچون نبود پرواز مستقیم و سختی در جابجایی پول ها که باید این کارها حل و آسان شود.
وی درباره مشکلات سرمایه گذاران و بازرگانان یزدی هم گفت: تجار ایرانی نمی توانند پول کالاهای خود را دریافت و به ایران منتقل کنند و در واقع به دلیل مسائل بانکی با مشکلاتی مواجه هستند و این شرکت با توجه به ارتباط با 2 بانک در سوئیس و هامبورگ می تواند با صنعتگران یزدی ارتباط داشته باشد.
در ابتدای این جلسه سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد بخشی از ظرفیت های این شرکت اسپانیایی را تشریح کرد و گفت: امیدوارم در طول چهار سال آینده این شورا بتواند زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی را فراهم کرده و همفکری بیشتری داشته باشد.
در ادامه میرجلیلی نایب رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: این اتاق به عنوان حلقه ارتباط میان بخش خصوصی و بخش دولتی آمادگی همکاری با بازرگانان خارجی است و حتی می توانیم زمینه واردات بز مورسیا برای رشد بخش دامداری استان فراهم کنیم.
در این جلسه رئیس اتحادیه صادکنندگان استان یزد هم گفت: هم اکنون محصولاتی همچون پسته ، زعفران ، خرما ، تن ماهی ، رب گوجه ، کاشی و سرامیک از استان یزد به کشور اسپانیا صادر می شود.
امانت افزود: با توجه به ظرفیت بالای اسپانیا در حوزه محصولات گلخانه ای و سیستم های مناسب در مدیریت مصرف آب این کشور و فعالیت های مطلوب در تصفیه آبهای فسیلی ، می توان از توان سرمایه گذاران اسپانیایی در یزد استفاده کرد.
وی با بیان ظرفیت های بالای استان یزد و وضعیت مطلوب توریست در کشور اسپانیا یادآور شد: بزودی مسئولان و مدیران گردشگری کشور اسپانیا بزودی با هدف برنامه ریزی در زمینه رشد گردشگر به همراه سفیر این کشور به استان یزد خواهند آمد.
در پایان این جلسه قرار شد صورتجلسه ای درباره صادرات محصولات یزد به کشور اسپانیا ، تقویت صنعت توریست ، انرژی خورشیدی ، دامداری و پرورش بز مورسیا ، بخش های هوایی و ایجاد ایرلاین اختصاصی در یزد از سوی سرمایه گذار اسپانیایی تهیه و به امضای مدیران بخش خصوصی و دولتی برسد.
این شرکت اسپانیایی و به همراه یک شرکت داخلی هم اکنون یک ایرلاین اختصاصی در شیراز با اسپانیا ایجاد کرده و 3 هزار دام (بز مورسیا ) با ظرفیت شیردهی بالا و دو قلو چهارقلویی در سال به استان کرمان وارد کرده است.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.