مهدی غیب الهی رو پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محصول پیاز منطقه از طعم و شیرینی خاصی برخوردار است، متوسط تولید را در هر هکتار 73 تن ذکر کرد و افزود: این عدد در بعضی مزارع تا 149تن در واحد سطح می رسد.
وی اظهار کرد: با توجه به خاک مرغوب منطقه «اردی » شهر مهردشت بخش بهمن و نیز آبدهی ، تغذیه کود مغزی، محلول پاشی و استفاده کشاورزان از نظر کارشناسان ترویج از جمله دلایل افزایش 2 برابری تولید در واحد سطح است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه محصول پیاز این شهرستان بیشتر در مزارع اردی بخش بهمن و علوی بخش مرکزی کاشته می شود، که علاوه بر مصرف مردم منطقه به بازار شهرهای استان های همجوار ارسال می شود.
به گفته وی ابرکوه در استان یزد از لحاظ تولید محصول پیاز مقام نخست دارد و تعدادی از پیازکاران نمونه استانی از این شهرستان انتخاب می شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه افت آب های زیرزمینی و تدوام 2دهه خشکسالی مشکل کشاورزان را دو چندان کرده است، تصریح کرد: کاشت محصولات کم آبخواه با ارزش افزوده شامل محصولات گلخانه ای ، پسته و زعفران به کشاورزان توصیه می شود.
غیب الهی یادآور شد: 15هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، سالانه بیش از190هزارتن محصول برداشت می شود و این شهرستان یکی از مناطق عمده کشاورزی استان بشمار می رود.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.