رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های 11 و 12 رسیدگی به تخلفات استان یزد، دوشنبه شب در جمع خبرنگاران استان گفت: طی این مدت، 211 تخلف شرکت های حمل و نقل بار و مسافر در استان یزد‌ رسیدگی شده که از این تعداد 29 فقره مربوط به شرکت های مسافربری و 182 فقره هم مربوط به شرکت های حمل و نقل کالا بوده است.
سید محمد طباطبایی نیا افزود: در این رابطه بسته به تکرار و نوع تخلف، 12 شرکت تبرئه و تذکر دریافت کردند، 194 شرکت جریمه نقدی و 5 شرکت حمل و نقلی هم هر یک به مدت یک ماه تعطیل شدند.
رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های 11 و 12 رسیدگی به تخلفات یزد تصریح کرد: همچنین در این مدت، در کمیسیون ماده یازده رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، جمعا 287 پرونده تخلف رسیدگی شد که در این رابطه، به 179 رابطه به دلیل نبود سابقه تذکر داده شد.
طباطبایی نیا ادامه داد: در این زمینه همچنین تعداد 108 نفر از رانندگان به دلیل تکرار تخلف و اهمیت تخلفشان از یک ماه تا 6 ماه، با لغو موقت مجوز فعالیت یا همان کارت هوشمند روبرو شدند.
به گفته وی ، در همین مدت، تعداد 314 تخلف شرکت حمل و نقل و 434 تخلف رانندگان که مربوط به سایر استانها بوده و در حوزه استان یزد کشف شده، برای رسیدگی از طریق سامانه به استانهای ذیربط ارسال شده است.
رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های 11 و 12 رسیدگی به تخلفات استان درباره نوع تخلفات صورت گرفته هم گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی، عدم رعایت ضوابط تاسیس و بهره برداری، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده، عدم رعایت ضوابط سالانه اعلام بار و عدم رعایت مندرجات بارنامه بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: هدف کمیسیون استان، جریمه و یا تعطیلی شرکت ها و رانندگان نیست بلکه هدف، نظارت هرچه بیشتر بر اجرای قوانین و مقررات رانندگی در جاده های برون شهری و مکلف کردن شرکت های حمل و نقل و رانندگان به رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و ارتقای سطح ایمنی در جاده هاست.
وی اظهار کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف حمل و نقلی از طرف شرکت های حمل و نقل و یا رانندگان، اعم از رانندگان اتوبوس و یا کامیون، از طریق ارسال پیامک به سامانه 10353141 و یا با مراجعه به نمایندگان این اداره مستقر در پایانه های مسافر و یا بار، پیشنهاد، انتقاد و یا شکایتی اگر دارند را مطرح کنند.
استان یزد دارای 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی است که 1267 کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی هستند.
16 هزار راننده در استان فعالیت دارند که 14 هزار نفر آنها زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل است و در واقع با وجود خانواده های این افراد حدود 10 درصد جمعیت استان زیرپوشش این مجموعه است.
هفت هزار و 480 دستگاه خودرو در بخش حمل بار و 730 اتوبوس در بخش جابجایی مسافر فعالیت می کنند که در حوزه حمل بار در سال گذشته 20 میلیون تن بار جابجا شده است.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.