سید حمید عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مجموع چهار هزار و 614 راس گاو و گوساله و همچنین 26 هزار و 221 راس گوسفند و بز واکسینه شده اند.
وی گفت: تب برفکی، بیماری ویروسی بسیار عفونی و به شدت واگیردار است که به لحاظ شدت خسارت اقتصادی یکی از موانع در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اضافه کرد: این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در رشد یا تضعیف تجارت دام و فرآورده های خام دامی دارد.
وی واکسیناسیون و ایمن سازی دام ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه ای در واحدهای دامداری را موثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری دانست و تاکید کرد: حمل و نقل غیر بهداشتی و تامین دام از مناطق آلوده به تب برفکی موجب گسترش این بیماری می شود.
به گزارش ایرنا رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: کاهش تولید شیر، کاهش وزن و تلفات در دام های جوان از شایع ترین خسارت های ناشی از بیماری تب برفکی است.
وی ادامه داد: به همین دلیل دامداران باید نسبت به توصیه ها و هشدارهای شبکه دامپزشکی در زمینه بیماری های واگیردار و نکات ایمنی برای جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری ها توجه زیادی داشته باشند.
عبدی از برگزاری دوره های آموزشی برای دامداران در راستای ارتقای سطح دانسته های آنان خبر داد و گفت: این دوره ها در زمینه های مختلف نظیر آشنایی با بیماری ها و تغذیه دام با هدف کمک به بهبود و افزایش تولیدات فرآورده های خام دامی برگزار می شود.
80 هزار راس دام سبک و سه هزار و 700 راس دام سنگین در شهرستان بشرویه وجود دارد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.