ایرج محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اعتراض برخی رانندگان نسبت به اجرای طرح پارکبان در معابر این شهر اظهار کرد: براساس ماده 15 آیین نامه تخلفات راهنمایی و رانندگی در شبکه معابر شهری پر ترافیک شهرداری ها می توانند برای مدیریت پارک های مجاز حاشیه ای از ابزارها و وسایل لازم از قبیل ایست سنج و یا کارت پارک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه وجه نقد فقط در زمانی توسط پارکبان ها دریافت می شود که تگ الکترونیکی رانندگان وسایل نقلیه شارژ نباشد، افزود: متاسفانه برخی رانندگان از شارژ، تگ ها امتناع کرده و هزینه را نقدی پرداخت می کنند که خلاف قانون و مقررات است.
محمدی با اشاره به اینکه برای توقف بیش از نیم ساعت در محدوده زمانی 7 صبح تا 9 شب حق توقف از رانندگان گرفته می شود، تاکید کرد: میزان حق توقف به پیشنهاد شوراهای اسلامی شهرها و تصویب وزارت کشورتعیین شده و هزینه هر ساعت پارک در معابر شهری کامیاران فقط 5 هزار ریال است.
وی به گذشت 18 ماه از اجرای طرح کارت پارک الکترونیکی در معابر این شهر اشاره کرد و گفت: در این مدت 10 پارکبان در چهار خیابان امام خمینی (ره)، انتظام، بهشتی و صلاح الدین ایوبی مستقر و مشغول فعالیت هستند.
محمدی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش تردد خودرو در معابر شهری و کاهش ترافیک شهری و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: رانندگانی که مایل به پرداخت هزینە کارت پارک نیستند می توانند از سیستم حمل و نقل عمونی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: از آنجا که این طرح فقط مختص شهر کامیاران نیست و در بیشتر شهرهای کشور در حال اجراست، رانندگانی که اقدام به پارک خودرو در معابر دارای پارکبان کرده و از پرداخت هزینه خودداری می کنند توسط ماموران راهنمایی و رانندگی طبق قانون جریمه می شوند.
وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از اجرای طرح پارکبان به حساب وجوه حق توقف شهرداری که حسابی کشوری است واریز می شود، افزود: به صورت قانونی این پول باید صرف ساخت پارکینگ و زیبا و مناسب سازی خیابان های شهر شود.
به گفته وی، در صورت همکاری نکردن رانندگان با پارکبان در خصوص باطل کردن برگه اخطار آنها، راهنمایی و رانندگی براساس ته فیش دفترچه اخطار پارکبان، اقدام به جریمه راننده متخلف خواهد کرد.
از آنجا که نصب دستگاه های پارکومتر در خیابان ها تنها راه، حل مشکل پارک خودروها و حذف پارکبان است مسئولان مدیریت شهری کامیاران باید به فکر برنامه ریزی و اقدام های لازم در این خصوص باشند.
در کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.