محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در نشست بررسی افزایش تولید ماهی تیلاپیا که با حضور رئیس مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور بافق و 2 کارشناس بین المللی در زمینه بحث های زیست محیطی و شیلات برگزار شد، گفت: مجوز احداث 10کارگاه تولید و پرورش تیلاپیا با متوسط تولید هر کدام 20 تن صادر شده است.
وی اضافه کرد: مجوز این کارگاه ها از سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد، این شهرستان می تواند به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری تیلاپیای در ایران مطرح شود و با در نظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی، فراتر از این میزان تولید کند.
فرماندار بافق با اشاره به تجربه های کارشناسان بین المللی حاضر در نشست تصریح کرد: این 2 کارشناس با استفاده از تجارب خود در حال افزایش تولید به خصوص ماهی تیلاپیا در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکای شمالی و آسیای شرقی هستند.
وی با بیان اینکه بحث های زیست محیطی در مورد تولید این آبزی در ارتباط با فعالیت های آن سایه انداخته است، ابراز امیدواری کرد که بتوان با استفاده از تجربه این 2 کارشناس ،هماهنگی لازم برای رفع موانع زیست محیطی، پرورش و تولید این گونه ارزشمند انجام داد.
بافق یکی از شهرهای تولید ماهی تیلاپیا سه سال گذشته بود که به دلیل طرح برخی مسائل زیست محیطی مدتی افزایش پرورش اینگونه آبزی متوقف شد، از آنجا که این شهرستان به رودخانه و آب های آزاد راه ندارد پیگیری پرورش و افزایش تولید نتیجه داد و به زودی افزایش تولید این ماهی در بافق آغاز می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543*2047* خبرنگار : اصغر عسکری** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.