علی میرزائیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع ورزشکاران هزار و 900 نفر بانوان و بقیه مردان هستند که در شهرستان یزد و 9 شهرستان دیگر استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته تکواندوکاران استان 77 مدال کشوری ، جهانی و بین المللی کسب کردند که از این تعداد 58 مدال در رقابت های داخلی و بقیه مربوط به مسابقات جهانی و بین المللی است.
این مسئول در ادامه اظهار کرد: لیگ تکواندوی استان با حضور هزار و 70 ورزشکار در قالب 26 تیم شامل 12 تیم در لیگ خردسالان ، 10 تیم در لیگ نونهالان و چهار تیم در لیگ بزرگسالان برگزار می شود.
میرزائیان تصریح کرد: در حال حاضر 20 مربی و 40 داور تکواندو کار مرد و زن در برگزاری دوره های مختلف آموزشی و انجام لیگ های مختلف با هیات استان همکاری دارند.
وی نبود خانه تکواندو و سیستم الکترونیکی برای قضاوت داوران و همچنین نداشتن مربیان به روز از لحاظ فنی را سه مشکل عمده این هیات دانست و ابراز امیدواری کرد که این چالش ها با همکاری مسئولان رفع شود.
دبیر هیات تکواندو استان یزد یادآور شد: استعدادیابی و گسترش این رشته جزو برنامه های مهم هیات است بنابراین آموزش در میان کودکان ، دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه است.
میرزائیان از تشکیل و فعالیت 20 پایگاه استعدادیابی در مدارس استان خبر داد که با حضور مربیان مجرب نسبت به شناسایی استعدادها و برنامه ریزی برای ارتقای آنها فعالیت می کنند.
به گفته وی برای گسترش رشته تکواندو در استان به دنبال تهیه سند توسعه این رشته ورزشی هستیم که با تدوین آن قطعا شاهد تحولی بزرگ و شاهد کسب افتخار بیشتر توسط ورزشکاران خواهیم بود.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه ورزشی دارد.
7536/2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.