آتش نشانان خدمتگزاران بی منت و بی ادعایی هستند که در هر لحظه آماده اند با گذشتن از جان شیرین خود، به زندگی دیگران، جانی دوباره ببخشند.
بدون شک ایثار آتش نشان که جان خود برای همنوع خود به مخاطره می اندازند هرگز از اذهان مردم فراموش نمی شود و همیشه باقی می ماند.
هنوز فداکاری ها و از خودگذشتگی آتش نشانان کشورمان را در بسیاری از حوادث از جمله حادثه پلاسکو به یاد نبردیم که در سخت ترین شرایط و در میان زبانه های آتش دست از کار نکشیدند و با دلی داغدیده و چشمانی اشک بار برای نجات جان همنوع در میان دود و اتش به کار خود ادامه دادند.
آتش نشان، مهربان ترین انسانی است که به یاری افرادی می شتابد که تا سوختن و خاکستر شدن آنها فاصله ای نیست.
آتش نشانان، انسان های فداکاری هستند که با نثار جان خود معنای واقعی ایثارگری را به منصه ظهور می رساند و دریادلانی هستند که در هنگام بروز حوادث جان به کف و بی محابا دل به آتش می زنند.
در بسیاری از حوادث مشاهده کردیم وارد مکان های میشوند که همه مردم از آن می هراسند اما انها با شجاعت و ایثار وارد میدان می شوند.
باید در این روز به یاد آوریم لحظه ای را که مأموران آتش نشانی با تلاش بی وقفه و با به خطر انداختن و نادیده گرفتن زندگی خود با تمام وجود برای نجات دیگران تلاش می کنند.
از آتش نشانان بعنوان فرشتگان نجات یاد می شود چون به دل اتش می روند تا فرشته نجاتی برای قربانیان باشند.
در این میان نباید فراموش کرد آتش نشانان به هر ماموریتی که اعزام می شوند در حین انجام وظیفه به طور معمول در معرض آسیب های جسمی و روحی و صدمات فیزیکی قرار می گیرند بطوری که یک آتش نشان در هر حادثه حداقل 10 مورد از عوامل زیان آور را لمس می کند.
حرفه آتش نشانی هم مانند دیگر مشاغل و شاید بیشتر با سختی ها و مشکلاتی روبروست که امید است مسوولان نسبت به رفع آن اقدام ، تا این دلاور مردان در زمینه شغلی خود هیچ نگرانی نداشته باشند.
امیدواریم بتوانیم قدر این قهرمانان و دلیرمردان را بدانیم و یاد این اسطوره های شجاعت را زنده نگه داریم.
آتش نشانی شهر یزد 10 ایستگاه با 160 نیروی عملیاتی دارد.
هفتم مهرماه سال 59 با حمله هوایی رژیم بعثی به پالایشگاه آبادان، آتش نشانان برای مهار آتش اعزام می شوند که در حین عملیات اطفا حریق، هواپیماهای دشمن دوباره اقدام به بمباران آن می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور این روز را با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در کشور و هم چنین برای گرامی داشت حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس، روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری کرده است.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.