به گزارش عصر روز دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد ، محمدعلی طالبی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده یزد که با هدف هم اندیشی و ارائه برنامه های بزرگداشت هفته ملی کودک برگزار شد گفت: اگر بخواهیم نگاه بلندمدت به کشور و نیازهای آن حاکم شود باید به جایگاه کودکان در جامعه توجه کنیم.
این مسئول ادامه داد: هفته ملی کودک شرایطی را به وجود آورده تا دستگاه های اجرایی بتوانند با همدلی و همفکری برنامه هایی متنوع و مناسب را برای بهره مندی کودکان فراهم آورند و توجه به این موضوع ضرورت دارد.
طالبی با تاکید بر اهمیت همکاری سایر دستگاه های اجرایی در تحقق اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با شناسایی زمینه های مختلف، جذاب و متنوع تمام برنامه ها به دفتر بانوان و خانواده استانداری ارسال و پوشش حداکثری کودکان درتمام بخش ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
همچنین مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به ضرورت خودباوری و توانمندسازی کودکان در جامعه خاطر نشان کرد: برنامه ریزی بر مبنای انتقال ارزش های دینی و ملی در هفته کودک اهمیت فراوان داشته و نیازمند توجه بیشتری است.
رقیه کرمانیان گفت: با توجه به اهمیت جایگاه کودکان در نظام خانواده و کشور باید برنامه هایی به صورت مداوم و سالانه درساختار آموزشی، تربیتی و پرورشی در نظر گرفته شود.
این مسئول تصریح کرد: هفته ملی کودک زمان مناسبی برای انتقال ارزش های دینی و ملی به کودکان است که باید در این مسیر از ظرفیت های جذاب و تاثیر گذار در اجرای موفق برنامه ها بهره مند شد.
کرمانیان گفت: اختصاص روزجهانی کودک نیز جایگاه دارای اهمیت کودکان را نشان می دهد که تقویت خودباوری وتوانمندسازی یکی از شاخص های مورد توجه برای کودکان در دنیاست.
وی افزود: باید نگاه دستگاه های اجرایی در هفته کودک به سمتی حرکت کند که برنامه های مورد نظر کودکان خاص ازجمله کودکان کار، خیابانی، کم توان و غیره را نیز تحت پوشش قرار داده و بهره مند سازد.
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در پایان بیان کرد: با توجه به اهمیت دوران کودکی در آماده سازی کودکان برای بر عهده گرفتن نقش ها و ورود به عرصه های گوناگون حیات اجتماعی در آینده لازم است با هماهنگی و هم افزایی و توجه دادن جامعه و خانواده به نیازهای کودکان زمینه رشد آنان را فراهم سازیم.
15الی 21 مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.