فرماندار مهریز گفت: برنامه های بزرگداشت هفته کودک با مشارکت دستگاه های مختلف و مردم و در فضایی متنوع و آموزنده برگزار شود.
سید محمد رستگاری در جلسه هماهنگی هفته ملی کودک در مهریز افزود: حضور فعال کودکان در برنامه ها و واگذاری برخی از امور به آنها در طول سال و هفته کودک مدنظر دست اندرکاران قرار گیرد.
وی بیان کرد: جلب مشارکت اولیای کودکان و نوجوانان با همکاری دستگاه های اجرایی برای انجام برنامه های مورد نیاز برای آنها مسائل مهمی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
رستگاری تاکید کرد: توجه به تربیت دینی و اخلاقی و مهارت آموزی باید همواره به عنوان یک امر مهم از همان ابتدای زندگی مورد توجه متولیان و نهادهای فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.
وی افزود: برای ارتقای فرهنگی و علمی و تربیت کودکان در مهریز با همکاری بخش های مختلف کارهای خوبی انجام شده ولی کافی نیست و باید اقدام های بیشتری انجام شود.
هفته کودک از 16 مهرماه آغاز می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

**
با حضور فرماندار ابرکوه ، رئیس و جمعی از مسئولان آموزش وپرورش و تعدادی از مردم کار ساخت دبستان 6 کلاسه امام علی (ع) در روستای عشایری هارونی بخش بهمن این شهرستان آغاز شد.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت سه هزار مربع و با زیربنای 700متر مربع و با حدود 8 میلیارد ریال هزینه ساخته می شود.
علی رضاییان با قدردانی از محمدحسین غلامپور هارونی خیر مدرسه ساز این روستا گفت : ساختمان دبستان فعلی فرسوده شده است و این دبستان جایگزین آن می شود.
معاون آموزش و پرورش ابرکوه تصریح کرد: خیران مدرسه ساز در کمک رسانی به توسعه فضا های جنبی مدارس بیشتر با آموزش و پروش مشارکت داشته باشند.
رئیس اداره امور عشایری استان یزد با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر از یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت استان در قالب یکهزار و 240 خانوار عشایری شهرهای ابرکوه و خاتم هستند گفت:چهار باب دبستان و راهنمایی در مناطق عشایری درشهرستانهای ابرکوه و خاتم دارای کد عشایری است.
حسن زارع افزود: بیش از 240 نفر دانش آموزان در مناطق عشایری در مقطع ابتدایی و راهنمایی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
هشت هزار و 700 نفردانش آموز در سه مقطع مختلف تحصیلی در 108 واحد آموزشی و 418کلاس درس در شهرستان ابرکوه مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
طرح سپاس از 60 خانواده شهید و ایثارگر در خاتم با حضور فرماندار، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان یزد و تعدادی از مسئولان محلی با هدف تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: اجرای این طرح در راستای تکریم خانواده معظم شهدا و رفع مشکلات آنها در جهت عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهوری انجام می شود.
احمد ابراهیمی افزود: خانواده معظم شهدا و ایثارگران حق ویژه ای برگردن مردم و مسئولان دارند و همه وظیفه دارند تا ضمن پاسداشت ایثار آنان از نزدیک با خانواده آنها دیدار داشته باشند و با مسائل و مشکلات آنان آشنا شوند.
ابراهیمی از تکمیل و مرمت و بهسازی گلزار شهدای شهرستان خاتم خبر داد و اظهار کرد: خاتم تنها شهرستانی است در استان تمام گلزار شهدای آن مرمت و بهسازی شده است.
فرماندار خاتم نیز خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل گلزارهای شهدا در این شهرستان شد و تصریح کرد: تکمیل گلزارهای شهدا در برخی از روستاها به اعتبار نیاز دارد،امیدواریم بودجه لازم از طرف استان اختصاص یابد.
فرجام فاضلی اطهار کرد: در سال 96، 2میلیارد و 400میلیون ریال توسط فرمانداری برای مرمت و ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان در نظر گرفته شد که نسبت به سال گذشته این رقم 2 برابر افزایش دارد.
در حاشیه این دیدار همچنین از یادمان و تمثال شهدای روستای ترکان نیز رونمایی شد.
شهرستان خاتم با 245جانباز، آزاده و ایثارگر افتخار میزبانی 10شهید گمنام دارد، در این شهرستان 15 گلزار شهدا وجود دارد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهریزد قرار دارد.

**
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ساماندهی گلزارهای شهدا به عنوان میراث ارزشمند دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.
احمد ابراهیمی در دیدار با رئیس شورای اسلامی یزد بر لزوم ساماندهی گلزار شهدا به عنوان میراث ارزشمند دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: جوانان و نوجوانان و آیندگان حق دارند از حماسه های بزرگان کشور خود اطلاع یابند و یکی از مهمترین اقدام ها در این حوزه ساماندهی مناسب گلزارهای مطهر شهداست.
وی با اشاره به اقدام های بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: با توجه به بافت سنتی و مذهبی یزد از همان ابتدای شروع کار ساماندهی قبور مطهر شهدا ، این مساله مورد توجه قرار گرفت و طراحی های لازم بر اساس این بافت انجام شد.
این مسئول با بیان اینکه استان یزد از پیشگامان این طرح در کشور است اضافه کرد: به رغم تلاش مسئولان در این مورد ولی طرح ها بسیار هزینه بر و خارج از توان بودجه های مصوب بود که باعث طولانی شدن این پروژه ها در استان شد.
همچنین رئیس شورای اسلامی یزد نیز با تاکید بر لزوم توجه ویژه به این امر مهم آمادگی مجموعه شهرداری ها را برای پایان دادن این طرح مهم و ماندگار اعلام کرد.
غلامعلی سفید یادآور شد: شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و انجام این طرح کوچکترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم بنابراین دست به دست هم دهیم تا هرچه سریع تر گلزارهای شهدای والامقام ساماندهی شود.
در استان یزد 350 گلزار شهدا وجود دارد، تاکنون 197 مورد در 10 شهرستان ساماندهی شده و عملیات 32 گلزار دیگر در حال انجام است.
مردم این استان سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند .

**
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بازدید کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنها از همه موزه ها و اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری این اداره کل در روز های نوزدهم و بیستم مهر ماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی رایگان است.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، فاطمه دانش یزدی افزود: موزه آیینه و روشنایی یزد، خانه لاریها، مدرسه ضیائیه، موزه های مردم شناسی تفت، مهریز و ابرکوه، همچنین موزه های زیلو و سفال میبد، باغ پهلوانپور مهریز و موزه مفاخر اردکان از جمله مکان های رایگان برای بازدید کارکنان نیروی انتظامی در هفته ناجا است.
وی اضافه کرد: برقراری و حفظ آرامش، نظم و امنیت به عنوان اصلی ترین هدف و ماموریت کارکنان انتظامی، مرهون همت، عزم و تلاش مضاعف فرماندهان، مدیران و کارکنان خدومی است که با اعتقاد و التزام به اصل ولایت و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا در ادامه راه شهدای گرانقدر و ایثارگران سرافراز با استفاده از همه ظرفیت های سازمانی در عرصه خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی نقش آفرینی می کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا به منظور تجلیل از خدمات شایسته زحمت کشان این عرصه و گرامیداشت هفته ناجا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش خود را برای پرسنل این یگان و خانواده های آنها در نظر گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق اشیای عتیقه همکاری و تعامل بسیار خوبی با یگان حفاظت میراث فرهنگی دارد اضافه کرد: کاهش چشمگیر حفاری های غیر مجاز در مناطق باستانی استان یزد دلیل این ادعا است به طوریکه در برخی از این مناطق آمار این قبیل اقدامات به صفر رسیده است.
دانش امنیت را یکی از مولفه های اصلی توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: با تلاش های بی وقفه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، گردشگران خارجی با احساس امنیت و آرامش کامل در اقصی نقاط ایران اسلامی و به خصوص استان یزد به سیر و سیاحت می پردازند.
در استان یزد افزون بر 30 موزه وجود دارد.
7536*7540*7534* 7532*2047 * خبرنگاران:کاظم سبحان زاده- کارگر ابرقوئی- شهلا حیدری -سعید صادقی مقدم **انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.