به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی شناسایی فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: در حوزه‌های اجتماعی و برخورد با پدیده‌های نوظهور نظیر فضای مجازی نیازمند آگاهی هستیم تا بتوانیم تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو را بشناسیم.
وی استفاده درست از فناوری های روز را گام نخست در شناسایی تهدیدات آن عنوان و اضافه کرد: اگر مهندسی افکار عمومی در حوزه های فرهنگی به درستی اجرا شود، اثرات ماندگار خود را خواهد گذاشت و در مهندسی افکار عمومی، بسیاری از تهدیدها به فرصت‌ تبدیل می‌شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص شهرستان آستارا، نیازمند برنامه ریزی دقیق در حوزه فناوری هستیم و مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص در حوزه های فرهنگی باید وارد عمل شوند.
رنجکش با بیان اینکه اکثر مدیران دستگاه های اجرایی به سیستم پیام رسان تلگرام مجهز هستند، بیان کرد: در مقابل تهدیدات نرم دشمن از طریق فضای مجازی باید حساس باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا نیز در این کارگاه گفت: جنگ نرم دشمنان از طریق فضای مجازی طراحی و اجرا می شود و این تهدیدات را خانواده ها باید جدی بگیرند.
سرهنگ رسول عزیزی با اشاره به اینکه میانگین حضور روزانه ایرانیان در فضای مجازی سه ساعت اعلام شده ، افزود: دشمنان بیرون از مرزهای کشور، تغییر الگو و رفتارهای اجتماعی را از طریق برنامه های مجازی پیگیری می کنند و در استفاده از این فضا باید دقت نظر داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما، 38 درصد از جرائم مربوط به فضای مجازی مربوط به نشر اکاذیب رایانه‌ای و هتک حیثیت و 20 درصد مربوط به مزاحمت‌های اینترنتی است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، فرماندار این شهرستان در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگران، تکلیف ملی است و در این شهرستان نیز باید برای رفع دغدغه ها و مشکلات آنها با جدیت تلاش شود.
یونس رنجکش افزود: تلاش‌ها، زحمات و جانفشانی های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های ایثارگر فراموش نمی شود و امنیت کشور و ثبات نظام و آرامش جامعه را مدیون آنها هستیم.
وی اضافه کرد: ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگران حق طبیعی آنان است و هر کشوری برای ایثارگران جامعه خود خدماتی پیش بینی می کند.
رنجکش ادامه داد: باید تلاش کنیم با توجه به ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود در این شهرستان نسبت به پاسخگویی به مطالبات آنان برنامه ریزی کنیم و فرمانداری آستارا برای اجرای برنامه های حمایتی از این حوزه با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی کامل دارد.
رنجکش اظهار کرد: در رسیدگی به امور ایثارگران کوتاهی نباید صورت گیرد و امیدواریم بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در رفع مشکلات و نگرانی های آنان تلاش کند.
در این نشست ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر رفع مشکلات جامعه ایثارگران از اقدامات مجلس در تصویب قوانینی برای حمایت و پشتیبانی از این قشر خبر داد.
عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این دیدار خواستار رفع مشکل مسکن بخشی از ایثارگران آستارا شد.
وی اضافه کرد: همکاری و همراهی مدیران آستارا با محوریت فرمانداری می تواند در پیگیری مطالبات جامعه ایثارگران این شهرستان حائز اهمیت باشد و مطالبات ایثارگران باید محقق شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گیلان در جوار جمهوری آذربایجان واقع شده و در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
خبرنگار: هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.