محمد صادق طهماسبی روز چهار شنبه در حاشیه آغاز به کار شورای هماهنگی پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق اظهار کرد: رسالت اصلی پدافند غیرعامل تلاش برای کاهش تهدیدها و ارتقای سلامت مردم به عنوان سرمایه های ارشمند اجتماعی است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان افزود: برآیند مجموعه اقدامات پدافندی در حوزه پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی می شود.
وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت به حوزه پدافند غیرعامل تصریح کرد: این تاکیدها سبب شده تا برنامه های خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه اجرایی شود.
طهماسبی تاکید کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، ضرورت دارد در این حوزه آموزش و فرهنگ سازی مد نظر باشد و عموم مردم با مفاهیم و اهداف پدافند غیرعامل بیشتر از گذشته آشنا شوند.
این مسوول با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل و آموزش همگانی گفت: بافق با توجه به قرار گرفتن در پنج راه ریلی و جاده ای کشور و نیز حمل و نقل مواد شیمیایی و سوختی توسط ناوگان باربری و وجود معادن متعدد و صنایع جوار معدنی ضرورت دارد تا کارگروه های صنعت، معدن و تجارت، آب و انرژی و بهداشت و درمان در این شهرستان راه اندازی شود.
طهماسبی با اشاره به فراهم کردن تمهیدات لازم در حوزه زیست محیطی، صنعتی و سایر حوزه ها ابراز امیدواری کرد که با فراگیری آموزشهای لازم در مخاطرات، با کمترین آسیب و خسارت جانی و مالی روبه رو شویم.
وی همچنین تصریح کرد: شورای هماهنگی شهرستان بافق مسائل و مشکلات زیر مجموعه خود را به شورای استان منتقل خواهد کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان یادآور شد : اعضای کارگروه بنا به نیاز شهرستان شکل می گیرد و آیین نامه ابلاغی توسط رئیس شورای هماهنگی پدافند غیرعامل به اعضا ابلاغ خواهد شد.
برای نخستین بار است که شورای پدافند غیر عامل در بافق آعاز به کار می کند و فعالیت آن زیر مجموعه شورای استان است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
75432047* خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.