به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز جمعه در بازدید از ایستگاه مرکزی آتش نشانی اردکان افزود: برای پیشگیری از حوادث، ارتقاء ایمنی فرآیندها و تجهیزات به تنهایی موثر نیست و باید با حذف شرایط و اعمال ناایمن، به این هدف رسید.
وی اضافه کرد: البته نباید از نظر دور داشت که رفتار انسان ها، تحت تاثیر بسیاری از فاکتورهای جسمانی، روانی، اجتماعی، محیطی و غیره است که در وقوع حوادث موثر است.
وی ادامه داد: پیچیدن یک نسخه کلی برای پیشگیری و کاهش حوادث در تمامی محیط های کاری امکان پذیر نمی باشد، اما به طور کلی می توان با استقرار سیستم های مدیریت ایمنی، توجه به آموزش کارکنان و تلاش در راستای تغییر نگرش آنان، رصد کردن ایمنی محیط کار و بهینه سازی آن و ایمن سازی تجهیزات و توجه به مسائل رفتاری کارکنان تا حد زیادی در پیشگیری و کاهش حوادث موفق عمل کرد.
نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه این وظیفه ای است که دستگاه های مرتبط باید به آن اهتمام داشته باشند اظهار کرد: آتش نشانی باید برای هر پروژه، شاخص های فنی و اجتناب از خطر و بهبود سیستم های بهره برداری و همچنین پدافند غیرعامل برای مراکز و اماکن شهری، ساختمان های حیاتی و حساس و تاسیسات قابل اهمیت را مورد ارزیابی قرار دهد و بر اعمال ضوابط و مقررات نظارت دائمی داشته باشد.
تابش عنوان کرد: آتش نشانی شغلی انسان دوستی است و خدمات آتش نشانان و جانفشانی آنان برای حفظ جان و مال مردم، شایسته تجلیل است.
وی با تاکید بر تامین و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات لازم برای ایستگاه های آتش نشانی شهرستان اردکان گفت: اردکان به دلیل رشد جمعیت و توسعه اقتصادی و موقعیت مکانی خاص، نیاز به توجه ویژه در بخش ایمنی کار و استانداردسازی ابنیه دارد و امیدوارم هر چه زودتر نسبت به راه اندازی ایستگاه احمدآباد که مکان و تجهیزات آن آماده است و تاسیس ایستگاهی در شهرک صنعتی اقدام شود‌.
در این مراسم که فرماندار، سرپرست شهرداری، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اردکان نیز حضور داشتند، از آتش نشانان اردکانی تجلیل شد.
همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، نماینده مردم اردکان از ایستگاه مرکزی آتش نشانی این شهر بازدید کرد و ضمن بزرگداشت این روز و تجلیل از زحمات و فداکاری های پرسنل آتش نشانی ، یاد و خاطره شهدای آتش نشان را نیز گرامی داشت.
هفتم مهر در تقویم کشورمان به عنوان روز آتش نشان نامگذاری شده است و علت آن، در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجددا هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544* 2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.