مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ابرکوه گفت: طرح تلاوت نور یکی از تاثیرگذار ترین طرح ، برای احیای ترویج فرهنگ علوم قرآنی در جامعه است.
محمد رضا فلاح زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،با بیان اینکه طرح تلاوت نور با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و قرائت قرآن برگزار می‌شود، اظهارکرد: طرح تلاوت نور هر شب بعداز اقامه نماز مغرب وعشا در بیش از 70 مسجد این شهرستان برگزار می شود.
وی با اشاره به شرکت بیش از شش هزار نفر در این طرح شرکت می کنند گفت: بیش از سه هزار جلد قرآن به مساجد اهدا شده است .
مسئول کانون مساجد ابرکوه با بیان اینکه تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه از جمله اهداف این طرح است، ادامه داد: تفکر و تدبر در آیات نورانی قرآن از ضرورت هاست.
فلاح زاده اضافه کرد: لازم است فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان گسترش یابد .
شانزدهمین دوره ختم قرآن طرح تلاوت نور در مسجد امام حسین (ع) دربقلعه ابرکوه با شکوه خاصی با حضور علاقه مندان به کلام وحی و یکی ازقاریان استان برگزارشد.

**
امام جمعه هرات مرکز شهرستان خاتم گفت: رزمندگان تربیت شده در محافل و مجالس امام حسین ( ع ) و مکتب آن بزرگوار زمینه ساز پیروزی در جنگ هشت ساله هستند.
حجت الاسلام محمد علی جعفری در دیدار با پیشکسوتان جبهه و جنگ همزمان با هفته دفاع مقدس (31شهریور الی 6مهر) با تسلیت سوگواری سالار شهیدان افزود : اگر امثال شما و همرزمان شهید شما در دوران جنگ و انقلاب نبودند قطعا این انقلاب شکست می خورد بنابراین باید قدر جایگاه و منزلت خود را دانست ، شما سربازان و یاوران حضرت امام و یاور ولایت بودید .
وی در ادامه با بیان اینکه رزمندگان و شهدا تربیت یافتگان مکتب امام حسین (ع) بودند بیان کرد: قدرت ایمان و رشد در همین مکتب زمینه ساز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی شد .
وی یادآور شد: دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشوراست که نورانی‌ترین نقطه تاریخ معاصر ایران است.
شهرستان خاتم 114 شهید تقدیم انقلاب کرد.

**
مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد یافته است.
اسلام افشون افزود: در 6 ماه نخست امسال 83 نفر مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند که مجموع بدهی آنها 108 میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: با تلاش ستاد دیه استان ، 76 میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه شاکیان اخذ شد و این افراد با پرداخت 32 میلیارد ریال که در قالب های مختلف پرداخت شد، آزاد شدند.
وی به حضور 164مددجوی جرائم غیر عمد در زندان های استان اشاره کرد و گفت: تمام مبلغ بدهی مالی این افراد حدود 280 میلیارد ریال است که تاکنون 85 میلیارد ریال اخذ رضایت شاکی صورت گرفت.
این مسئول با قدردانی از خیران استان که با همت خود موجب آزادی مددجویان جرائم غیر عمد را فراهم آوردند، تصریح کرد: حضور آنها در کنار فعالیت های ستاد دیه باعث دلگرمی و تسریع در راستای تحقق اهداف خیرمندانه این ستاد است.
ستاد دیه استان یزد از ابتدای تاسیس در سال 83 تاکنون زمینه آزادی یک هزار و 157 نفر را فراهم کرده است.
در قالب جشن های گلریزان ماه مبار رمضان در سال جاری افزون بر سه میلیارد ریال توسط خیران استان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک شد.
7540* 7534* 7536* 2047* خبرنگاران: کارگر ابرقوئی - شهلا حیدری- کاظم سبحان زاده * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.