به گزارش ایرنا، از 24 اثر متقاضی حضور در این جشنواره، 12 اثر به دبیر خانه ارسال شد که از این تعداد، هشت نمایش به مدت سه روز در بخش مسابقه به روی صحنه رفت.
این نمایش ها شامل سکوت شلوغ، هرگز چنین کسی...، ماضی استمراری، آن سه نفر، ترانه آه، ز فراق فرهاد، زری سلطان و خاک شیرین به ترتیب به کارگردانی محمدرضا رضایی، سعید بصیری، هادی آخوندزاده، علی صمصامی، مسلم زارع، محمدرضا ابوالحسنی، جعفر دل دل زاده و زمان ارکمان بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره با ابراز خرسندی از راهیابی چهار اثر نمایشی شهرستانهای استان به جشنواره تئاتر استان گفت: سالهای سال بود که کمتر آثاری می توانست به جشنواره تئاتر استانی ورود کند.
علی غیاثی ندوشن با یادآوری برگزاری کارگاههای آموزشی طی دو سال گذشته در حوزه تئاتر افزود: برگزاری هفته و فصل تئاتر توانست رونق خاصی برای علاقه مندان حوزه تئاتر بخصوص در شهرستانها ایجاد کند.
وی تصریح کرد: تئاتر در استان یزد نیازمند چشم انداز پنج ساله با سرفصل های تعیین شده برای ارتقای کمی و کیفی آن است.
وی اظهار امیدواری کرد که با آغاز تجهیز تالار مرکزی و همچنین مرحله دوم مجتمع امام علی(ع) یزد شاهد رونق هر چه بیشتر نمایش در استان یزد باشیم.
رییس انجمن نمایش استان و دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان یزد نیز در این آیین با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: ۲۴ اثر تقاضای درخواست در جشنواره داده بودند که در نهایت پس از بررسی های انجام شده، ۱۲ اثر نمایشی توانستند کار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
امیر صاحب جلال افزود: هیات بازبینی جشنواره متشکل از صادق نصیری، محمدرضا امیرخانی و محمد سیفی، هشت اثر برای شرکت در مسابقه جشنواره انتخاب کردند.
وی ادامه داد: داوری جشنواره نیز بر عهده دکتر کوپال، هادی مرزبان و دهقان هراتی بود.
در این آیین با تقدیر از بخش های مختلف آثار نمایشی در نهایت به دلیل جوایز متعدد و با رای هیات داوران نمایش های زری سلطان و خاک شیرین به جشنواره فجر معرفی شد.
در چهار سال گذشته 166نمایش صحنه ای در استان یزد تولید و اجرا شده است.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.