به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی بوشهر در این آیین گفت: هنر تئاتر در جوامع توسعه یافته و یا درحال توسعه از ارکان اصلی تحول آفرین نهاد اجتماعی محسوب می شود.
حمید زارعی افزود: تئاتر برای رفع نیازهای انسانی و اجتماعی ضمن تعامل با ساختارها و هنجارهای اجتماعی با هنرآفرینی و خلق آثار نمایشی به تجلی زیبای حقایق و بیان جذاب انگیزه ها و احساسات مردم می پردازد.
وی اضافه کرد: تئاتر، تقلید یا نمایشی از زندگی است که برای سایرین اجرا می‌شود و در هر فرهنگ و هر دوره‌ای نیز وجود داشته و دارد.
زارعی بیان کرد: جشنواره تئاتر خورموج یک رویداد مهم فرهنگی و گامی به جلو است که با تربیت نسلی تازه آغازی برای فردای تئاتر خورموج است.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی خورموج گفت: این جشنواره حاصل تلاشهای 2 ساله استاد فرید میرشکار در آموزش و تربیت نسل تازه ای از هنرمندان تئاتر است.
ابراهیم شاکری مطلق افزود: این جشنواره که تا چهارشنبه ادامه دارد هر روز یک نمایش در ساعت 18:30 روی صحنه می رود و پس از آن نقد وبررسی نمایش اجرا شده برگزار می شود.
وی اضافه کرد: آیین اختتامیه این جشنواره چهارشنبه شب ساعت 20:30 در تالار فرهنگسرای خورموج برگزار می شود.
وی ادامه داد: استقبال مردم از جشنواره تئاتر خورموج نشان می دهد که این جشنواره توانسته است دستاورد مهم و ارزشمندی کسب کند.
در آیین نمایش 'خرید' به نویسندگی حسن ابوالحسنی و بازیگری سلیمه نعیمی، شادی آفرین مقنی، محمدصادق بهزادی خورموجی و مهدی طاهانی روی صحنه رفت.
شهرخورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.