در این مراسم، به تشخیص هیات داوران « سوگواره» اثر حجت الاسلام زکریا اخلاقی، احمد رضا قدیریان و عالیه مهرابی، سیدعلی میری در بخش نوحه به عنوان آثار برگزیده شناخته شد و تندیس، لوح تجلیل و هدیه نقدی دریافت کردند.
همچنین در این بخش مهدی بهشتی، جمال مفیدیان، سیدمحمد پزشکی، احمد مضطرزاده و احمد ذاکری به عنوان نفرهای برتر شایسته تجلیل معرفی شدند.
همچنین در بخش « شعر» نیز سکینه سلمانی نژاد، قاسم اردکانی، فریبا قیومی زاده، فرزانه سعادتمند و فائزه زرافشان به عنوان نفرهای برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این بخش محمد مروستی زاده، طاهره نوری، زهرا غلام زاده، پریسا بهادری و زهرا خوشنواز به عنوان افراد شایسته معرفی و تجلیل شدند.
در این آیین از شیخ حسین صالح نسب پیشکسوت شعر و نوحه آیینی و سراینده دیوان صالح یزدی، رضا کمالی پیشکسوت در بخش نوحه و اکبر علی بیکی شاعر پیشکسوت و دبیر ادبیات نیز قدردانی شد.
در این سوگواره 225 اثر از 48 شاعر و نوحه سرای استان یزد به دبیرخانه سوگوار ارسال شد که از این تعداد، 105 اثر شعر و بقیه نوحه بود.
ارتقای کیفی اشعار آیینی و نوحه‌های عاشورایی، کشف و پرورش استعدادهای ادبی جوان و خلاق در این حوزه، تقویت و ارتقای کیفی اشعار و نوحه ‌های مناسبتی مورد استفاده در هیاتهای مذهبی، تجلیل از بهترین آثار خلق شده در باره فرهنگ حسینی، تولید اشعار عاشورایی با مضامین جدید و ایجاد جریانی سازنده در این عرصه از مهم ترین اهداف این رویداد آیینی و ادبی عنوان شد.
نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و مشارکت حوزه هنری، شورای هیاتهای مذهبی و کانون مداحان استان برگزار ‌شد.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم - انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.