سعید صادقی مقدم، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با دعوت از فعالان رسانه ای واجد شرایط استان برای عضویت در خانه مطبوعات و بهره مندی از خدمات این نهاد افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه سراسری خانه مطبوعات به نشانی http://khanehmatbooat.ir نسبت به بارگذاری تصویر مدارک مربوط و عضویت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات نماینده رسمی فعالان این حوزه است، تصریح کرد: این تشکیلات فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرانتفاعی به دنبال اهدافی از جمله بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی و حرفه ای خبرنگاران و اصحاب رسانه در سراسر استان است.
مدیر خانه مطبوعات یزد در ادامه با تبیین شرایط عضویت در این تشکیلات گفت: یکی از شرط های عضویت در خانه مطبوعات ارایه گواهی نداشتن سوء پیشینه و نداشتن محکومیت کیفری موثر است، از این رو متقاضیان پیش از عضویت در خانه مطبوعات از طریق شعبه های پلیس 10+ اقدام به اخذ گواهی نداشتن سوء پیشینه کنند.
وی یادآور شد: صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سرپرستان نشریه های سراسری که پیش از این گواهی یاد شده به سامانه جامع رسانه ‌های کشور ارسال کرده اند از ارایه این گواهی مستثنی هستند.
وی ادامه داد: هر چند اطلاعات صاحبان امتیاز، مدیران مسئوول و سرپرستان نشریات سراسری و خبرنگارانی که عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور هستند در سامانه خانه مطبوعات وجود دارد؛ اما لازم است این افراد نیز در سایت ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: دیگر شرط عضویت در خانه مطبوعات داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه رسانه ای است که البته استثناهایی برای این موضوع وجود دارد؛ بر این اساس از روزنامه‌ ها 6 نفر، دفاتر سرپرستی روزنامه ها، خبرگزاری‌ ها، هفته نامه‌ ها و سایتهای خبری چهار نفر و سایر نشریات 2 نفر از افرادی که بیمه غیر رسانه‌ ای دارند می‌ توانند با معرفی رسانه مربوط به عضویت خانه مطبوعات در آیند.
مدیر خانه مطبوعات استان یزد تاکید کرد : شاغلان مطبوعات، پایگاه‌ های خبری و نمایندگی ها و سرپرستی ‌های روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می‌ کنند به شرط دارا بودن شرایط لازم می ‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند.
صادقی مقدم افزود: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی، پایبندی به قانون اساسی به ویژه اصول بنیادین آن، نداشتن اشتهار به فساد اخلاقی، داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن، اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مرکزی رسانه متبوع در آن محل، ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه های سراسری، قبول و تعهد اجرای مقررات اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات و امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای از دیگر شرایط عضویت در خانه مطبوعات است.
فعالیت دوره جدید خانه مطبوعات یزد خرداد امسال پس از برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت همزمان در 20 استان از 31استان از طریق سامانه خانه مطبوعات به نشانی http://khanehmatbooat.ir و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.
دوره 2 ساله فعالیت هیات مدیره قبلی خانه مطبوعات استان یزد اسفند 1394 پایان یافت و انتخابات هیات مدیره جدید تا 10 خرداد امسال برگزار نشده بود.
7536*2047* خبرنگار- کاظم سبحان زاده * عباسقلی اشکورجیری*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.